PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop › Rozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop
    From: "Krzysztof" <r...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Rozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop
    Date: Mon, 12 Feb 2007 19:27:43 +0100

    Witam

    Planuję w tym roku zmianę pracy. U obecnego pracodawcy mam umowę na czas
    nieokreślony z miesięcznym wypowiedzeniem oraz prawo do 26 dni urlopu
    wypoczynkowego. Z puli na rok 2006 pozostało mi jeszcze 15 dni urlopu.
    Załóżmy że wypowiedzenie złożę do 28 lutego.
    Zgodnie z prawem pracy, pracodawca może mnie wysłać w okresie wypowiedzenia
    na urlop lub wypłacić jego ekwiwalent. I tu mam kilka pytań za odpowiedź na
    które z góry dziękuję.

    1. Jeśli pracodawca zdecyduje sie zatrzymać mnie w pracy na cały okres
    wypowiedzenia to rozumiem że wypłaca mi normalne wynagrodzenie za okres
    wypowiedzenia + ekwiwalent pieniężny za nie wykorzystany urlop. Czy
    ekwiwalent ten równy jest 100% podstawy wynagrodzenia?

    2. Czy ekwiwalent należy się za 15 dni z roku 2006 czy też również za 6 dni
    z roku 2007 (bądź może 4 jeśli w okresie wypowiedzenia te 2 kolejne dni nie
    są doliczane?)

    3. Chciałbym również spytać jak wygląda sytuacja gdy pracodawca postanowi
    wysłać mnie na urlop. Załóżmy że ma to być maksymalna ilość dni urlopu jaki
    mi przysługuje - czy będzie to okres 15 dni roboczych czy też powiększony o
    te dni z roku 2007?

    4. Tutaj gubię się już całkowicie. Nie bardzo rozumiem jak w tym wypadku
    rozwiązywana jest kwestia wynagrodzenia. Jeśli zostanę wysłany na urlop w
    okresie wypowiedzenia to otrzymam pensję za okres wypowiedzenia + za urlop,
    czy tez tylko za urlop?

    Pozdrawiam
    Krzysztof