PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozliczenie przez DG

  • 11. Data: 2008-02-01 08:16:17
    Temat: Re: Rozliczenie przez DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-31, tw <t...@g...com> wrote:

    [...]

    > Na rękę średnio będzie trochę mniej, gdyż autor wątku wpadnie w 2 próg
    > podatkowy.

    Ok. 3550 * 12 nie spowoduje wpadnięcia w 2 próg podatkowy (AFAIK progi
    się liczy od zysku, a nie od przychodu).

    > Nie może wybrać liniowego 19%, gdyż będzie świadczył usługi
    > dla niedawnego pracodawcy.

    A to swoją drogą. Ale liniówka i tak się może nie opłacać (brak ulg).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-02-01 10:49:31
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    ToMac wrote:

> [...]
    > 5000zl, ale w rozliczeniu przez moja firme.
    > I teraz caly moj problem sprowadza sie do faktu, ze nie mam pojecia ile z
    > tych 5000zl byloby rzeczywiscie dla mnie?
    > Pytania pomocnicze:
    > 1. Czy faktury bede wystawial na 5000zl+vat czy na 4100+vat, co w sumie da
    > te 5000zl? Po prostu chodzi mi o to czy w pierwszym przypadku pracodawca
    > ten vat moze sobie jakos "spozytkowac" i nie byc stratnym.
    > 2. Jezeli jestem jedyna osoba w firmie zatrudniona na umowe o prace (sa
    > jeszcze dwie inne na umowe-zlecenie) to czy pracodawca ma z tego tytulu

    teraz ma 3k na rękę, z tego opłaconą w miarę rentkę i wszystkie
    ubezpieczenia, do tego popłacone zaliczki. Do tego jak zachorujesz to
    dostaniesz 80% wynagrodzenia, no i 20 dni urlopu, czyli załóżmy za ten
    urlop, że zarabiasz 3300 na rękę.

    Wystawiająć FV dostajesz na rękę 5000 zł(+vat ale to się nie liczy).
    z tego 700zł zus(minimalna rętka, chyba, że zapłacisz więcej), zostaje 4300.
    19% podatku daje 817zł.
    Zostaje 3483.

    Cóż za 183 złote oddajesz:
    porządniejszą rentkę, chorobowe, te za 700zł od zus to się nawet nie opłaca
    załatwiać, no i wszystkie prawa, jakie daje Ci KP.
    Pomyśl, jak Cię przypierdoli z 30 tonowego tira i Cię będą składać przez pół
    roku to dostaniesz 80% pensji, a tak nie dostaniesz nic!

    Za 183zł możesz oczywiście wykupić ubezpieczenie, ale cały czas tracisz
    wszelkie uprawnienia wynikające z KP.

    Przyznasz, że to głupota?

  • 13. Data: 2008-02-01 12:08:10
    Od: ToMac <b...@m...pl>

    > Pozatym kto mu broni zalozyc dodatkowo DG i swiadczyc uslugi dla innych.
    > Wedlug mnie 3 netto to za mala kwota aby rezygnowac z umowy stalej.
    > Zbyt maly zysk po przejsciu na DN.
    > Jak zalozysz DN to doplacisz jedynie zdrowotne dodajac sobie wszelakei
    > przywileje zwiazane z dzialalnoscia.

    Przede wszystkim dziekuje wszystkim za odpowiedzi i rady.

    Skoro zakladanie DG dla 3000zl sie nie oplaca to czy uwazacie, ze
    rozwiazanie opisane powyzej, czyli praca u obecnego pracodawcy na umowe o
    prace jak dotychczas, a oprocz tego zalozenie DG dla rozliczania zlecen
    "po pracy" jest dobrym rozwiazaniem?
    Rozumiem, ze wszystkie skladki bedzie nadal placil moj obecny pracodawca,
    a ja tylko zdrowotna 195zl?
    Czy sa jakies wady takiej sytuacji (oprocz chronicznego braku czasu dla
    rodziny;))?
    Czy nadal bede mogl rozliczac np. telefon, benzyne przez DG?

    Z gory dziekuje za dalsze sugestie.

    Tomek

  • 14. Data: 2008-02-01 14:19:24
    Od: none <""marek.jazdzyk\"@(none)gmail.com">

    Herakles pisze:

> [...]
    > roku to dostaniesz 80% pensji, a tak nie dostaniesz nic!
    >
    > Za 183zł możesz oczywiście wykupić ubezpieczenie, ale cały czas tracisz

    Zaponielismy jeszcze o jednym, Kolega ma 5 ys brutto, ale to przeciez
    nie wszyski ekoszty jakie pracodawca, trzeba jeszcze odporowadzic 20%
    Zusu, koszty pracodawcy sa okolo 6 tys. Biorc pod uwage korzysci jakie
    bedzie mial racodawca po przejsciu pracownika na DG, powien do tej kwoty
    diliczyc 20% za to ze nie bedzie musial placic za ewentualne zwolnienie
    lekarskie i kolejne 10% za to ze chlopak przejdze na wlasny rozrachunek.

    Wartosc faktury to jakies 7.5 tys + VAT , wtedy mozesz sie zastanowic
    czy rozliczac sie jako firma.

  • 15. Data: 2008-02-01 14:22:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-01, ToMac <b...@m...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > rodziny;))?
    > Czy nadal bede mogl rozliczac np. telefon, benzyne przez DG?

    Ty chcesz tą DG po to by sobie móc odliczać koszty? To takie rozwiązanie
    się nie opłaca w żadnym przypadku. DG się opłaca jak faktycznie
    ją zamierzasz prowadzić (np. świadczyć usługi dla ludności,
    czy też móc podzlecać komuś swoją robotę z którą się nie wyrabiasz).

    Wrzucanie sobie w koszty różnych rzeczy wiąże się przede wszystkim z tym,
    że te koszty muszą mieć faktyczny (lub chociaż dobrze uzasadniony) związek
    z prowadzoną DG. Jak się na tym nie znasz i zaczniesz sobie radośnie różne
    rzeczy wrzucać w koszty, to prędzej czy później oberwiesz od US i to tak,
    że Ci się odechce kombinować. :) Im sie nie spieszy. Mają min. 5 lat. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2008-02-01 14:23:58
    Od: ToMac <b...@m...pl>

    Dnia 01-02-2008 o 15:19:24 none gmail.com"> <"<""marek.jazdzyk"@">
    napisał(a):

    > Zaponielismy jeszcze o jednym, Kolega ma 5 ys brutto, ale to przeciez
    > nie wszyski ekoszty jakie pracodawca,

    Nie. 5000zl to juz calkowita kwota, jaka ponosi pracodawca.

  • 17. Data: 2008-02-01 14:36:36
    Od: ToMac <b...@m...pl>

    Dnia 01-02-2008 o 15:22:54 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Ty chcesz tą DG po to by sobie móc odliczać koszty? To takie rozwiązanie

    Nie :) Pytalem tylko czy te przywileje nadal beda mnie dotyczyly w
    przypadku, gdy zostane u pracodawcy, a dzialalnosc zaloze niezaleznie.
    Po prostu zakladam, ze sama dzialalnosc bedzie mi generowala poczatkowo
    okolo 2000zl dochodu (w dalszej perspektywie mam nadzieje, ze kwota ta
    bedzie rosla) i chce z Wasza pomoca sie dowiedziec czy dla takich
    pieniedzy warto w ogole zaprzatac sobie glowe wlasna firma. Oczywiscie
    teraz juz zakladam, ze zostaje u pracodawcy, gdzie zarabiam swoje i mam
    oplacane skladki, a firma bylaby do rozliczania zlecen "po godzinach".

    Co do kombinowania to mam zamiar korzystac z ulug ksiegowej, wiec tam juz
    o wszystko dokladnie wypytam. Jednak to dopiero, jak juz bede zdecydowany
    na zakladanie DG, a na razie sie waham, dlatego tez pilnie czytam Wasze
    opinie :)

    Tomek

  • 18. Data: 2008-02-03 14:23:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-01, ToMac <b...@m...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > bedzie rosla) i chce z Wasza pomoca sie dowiedziec czy dla takich
    > pieniedzy warto w ogole zaprzatac sobie glowe wlasna firma.

    Zależy od tego, czy Twoje koszty uzyskania przychodu są wyższe niż koszty
    ryczałtowe na umowach. Niestety takie rzeczy to trzeba sobie samemu
    policzyć. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-02-03 20:21:23
    Od: "karol" <k...@c...tam>

    > 1. 5 tys powinienes podac netto. Vat jest dla pracodawcy przezroczysty.
    > Nie są to jego pieniądze a tylko przepływ finansowy. Co wyda to odliczy.

    nie do końca, vat jest przeźroczysty tylko dla firmy której vat w zakupach
    zrówna się z vatem w sprzedarzy, co jest bardzo żadkie, a dla firm
    usługowych, czy tak zwanym samozatrudnieniu vat w zakupach jst praktycznie
    równy zeru, a więc vat wpłacany do US jest dodatkowym podatkiem

  • 20. Data: 2008-02-03 20:56:29
    Od: live_evil <u...@b...o2.pl>

    karol wrote:
    >co jest bardzo żadkie,
    ^^^^^^^

    http://so.pwn.pl/lista.php?co=rzadko

    Przepraszam, ale aż mnie oczy zabolały, jak to zobaczyłem.

    --
    gg: 6373907 jid: live_evil[]jabber.ru