PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rezygnacja z nowej pracy po podpisaniu umowy

  • 1. Data: 2006-05-12 14:41:24
    Temat: Rezygnacja z nowej pracy po podpisaniu umowy
    Od: "MG" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jestem obecnie w takiej sytuacji. Zlozylem w zeszlym miesiacu wypowiedzenie
    u mojego pracodawcy. Okres wypowiedzenia konczy sie ostatniego maja. Od 1
    czerwca mialem podjac prace w nowej firmie, z ktora podpisalem juz umowe o
    prace. Tak sie jednak zlozylo, ze juz po podpisaniu tej nowej umowy dostalem
    inna, lepsza propozycje pracy.
    I teraz pytanie - czy moge zrezygnowac z pracy w firmie, z ktora podpisalem
    juz umowe, ale jeszcze nie podjalem pracy?
    Czy powinienem wyslac do tej firmy pismo z oswiadczeniem, ze rezygnuje z
    pracy i anuluje podpisana umowe, czy tez musze zlozyc "normalne"
    wypowiedzenie i przepracowac dla nich ustawowe 2 tygodnie (okres
    wypowiedzenia)?
    Jakie ewentualnie groza mi konsekwencje w przypadku niepodjecia/rezygnacji z
    nowej pracy?

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2006-05-12 15:43:55
    Temat: Re: Rezygnacja z nowej pracy po podpisaniu umowy
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    > wypowiedzenia)?
    > Jakie ewentualnie groza mi konsekwencje w przypadku niepodjecia/rezygnacji

    Prawnikiem nie jestem, ale z tego co wiem wystarczy wyslac pismo. Jesli
    stosunek pracy nie zostal jeszcze nawiazany (a tak jest rowniez w sytuacji,
    gdy umowa zostala juz podpisana, ale nie minal jeszcze termin rozpoczecia
    pracy, czyli w twoim przypadku 1 czerwca), nie ma okresu wypowiedzenia.
    Musisz jednak miec swiadomosc, ze firma moze domagac sie pokrycia szkod
    wynikajacych z Twojej decyzji (brak ograniczenia kwotowego, w praktyce
    rzadko, ktora firma decyduje sie na walke przed sadem) oraz ze zostawiasz po
    sobie "smrodek".

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz