PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie dyscyplinarne

  • 1. Data: 2002-06-11 18:12:37
    Temat: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: "magda" <m...@w...pl>

    Mam pytanie jak wiele trzeba nagrzeszyć aby takowe dostać.
    Sprawa ma się tak . Jestem już ponad miesiąc na zwolnieniu lekarskim .
    Pocztą pantoflową dowiedziałam się , że po powrocie czeka na mnie zwolnienie
    dyscyplinarne chyba że rozwiąże umowe sama . Dodam
    że nie miałam dotąd nawet upomnienia nie mówiąc o naganie .
    Dzięki za info

  • 2. Data: 2002-06-11 18:46:19
    Temat: Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    magda <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > dyscyplinarne chyba że rozwiąże umowe sama . Dodam
    > że nie miałam dotąd nawet upomnienia nie mówiąc o naganie .

    to raczej do dyscyplinarki sie nie kwalifikujesz, bo do tego trzeba
    wielu udokumentowanych drobnych przewinien, albo jakiegos naprawde
    spektakularnego. (np. pijany kieroca autobusu)

    pamietaj, ze pracownik ma za zadanie PRACOWAC i ROBIC, ale nie
    mozna go rozliczac (w sensie dycyplinarnym) z wymiernych efektow.
    nie musi nic z_robic ani wy_pracowac. Dopuki starannie i rzetelnie
    wywiazuje sie ze swoich obowiazkow, to jest dobrym pracownikiem.
    Nawet jak nic mu nie wychodzi...
    Efekty moga sie przekladac wylacznie na pemie zadaniowa/uznaniowa
    i ew. awansy (albo kolejnosc do zwolnienia z powodu reorganizacji,
    z przyczyn ekonomicznych lub tp.)

    ale co z tego?
    pracodawca zwolni Cie, Ty skierujez sprawe do sadu, a czas leci.
    nawet jak wysadzisz sobie przywrocenie do pracy i rekomensate za brak
    pensji w czasie sadzenia, to juz i tak tam dlugo nie popracujesz.
    Firma zrobi reorganizacje i zlikwiduje Twoje stanowisko pracy.
    Dopuki sad nie nakaze firmie sprosotwac swiadectwa pracy, bedziesz
    mial swiadectwo z dyscyplinarka. raczej nie pomoze Ci ono w znalezieniu
    pracy - trzeba na rozmowie o nim powiedziec, tlumaczyc sie itd.
    jesli nie jestes jedynym w swoim rodzaju specjalista, to wsrod kilku
    kandydatow zawsze bedzie taki o podobnych umiejetnosciach/doswiadczeniach,
    ale bez "takiego" swiadectwa pracy.

    reasumujac wydaje mi sie, ze nie ma co pyskowac. Ale tez nie ma co sie godzic
    bezwarunkowo na porozumienie stron. Jak pracodawca chce Cie zwolnic, to niech
    wypowie Ci umowe o prace.
    wypowiedzenie Cie nie boli, zasilek przysluguje Ci od razu. W dzisiejszych
    czasach swiadectwo pracy z "wypowiedzeniem przez pracodawce z przczyn
    ekonomicznych / z powodu reorganizacji" czy tp. nie jest niczym wstydliwym.
    A jak sie uprze na porozumienie stron albo dyscyplinarke, to ponegocjuj
    o porozumieniu - porozumienie stron moze byc dla Ciebie dowolnie korzystne.
    Masz prawo w takiej sytuacji oczekiwac ze wyrowna Ci straty zwiazane z
    opoznieniem w wyplacie zasilku dla bezrobotnych, albo ze temrin rozwiazania
    umowy o prace bedzie za 3 mies, a on zwalnia Cie z obowiazku swiadczenia pracy
    - bedzesz sobie szukal pracy, a pobieral pensje.
    On chce miec pewnosc ze nie bedziesz mial sie z nim o co sadzic,
    to niech placi. Gorzej jak nie ma z czego :-&

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-06-12 07:59:03
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > magda <m...@w...pl> wrote:
    > to raczej do dyscyplinarki sie nie kwalifikujesz, bo do tego trzeba
    > wielu udokumentowanych drobnych przewinien, albo jakiegos naprawde
    > spektakularnego. (np. pijany kieroca autobusu)

    Wiele drobnych przewinien nie kwalifikuje się do zwolnienia
    "dyscyplinarnego". Uzasadnieniem może być tylko i wyłącznie naruszenie
    podstawowych obowiązków pracownika.

    Następna rzecz, to to, że pracodawca może zwolnić dyscyplinarnie pracownika
    tylko w ciągu miesiąca, od kiedy dowiedział się o zaistnieniu sytuacji,
    która jest przyczyną. IMO jeżeli nie zawiadomisz pracodawcy o przyczynie
    nieobecności w ciągu 2 dni to może to być przyczyną zwolnienia
    dyscyplinarnego (chyba, że istniały przyczyny uniemożliwiające
    poinformowanie np. nieprzytomność)

    > czasach swiadectwo pracy z "wypowiedzeniem przez pracodawce z przczyn
    > ekonomicznych / z powodu reorganizacji" czy tp. nie jest niczym
    wstydliwym.

    Ale pracodawcy dają je niechętnie, bo wtedy muszą wypłacić "odprawę" w
    wysokości 1-3 pensji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-06-12 13:21:38
    Od: "Monika Pawska" <m...@e...pl>

    Cześć,
    A może pracodawca szykuję się aby Cie zwolnić z powodu zbyt długiego okresu
    choroby.(rozwiązanie umowy o prace bez wypowiedzenia) Może to zrobić na
    podstawie Art 53 KP, ALE jeśli jesteś zatrudniona krócej niż 6 miesięcy a
    choroba będzie trwała dłużej niż 3 miesiące. Póki co to dopiero chorujesz
    ponad miesiąc.
    Dyscyplinarki raczej nie może dać, zawsze niestety może zwolnić za
    wypowiedzeniem lub porozumieniem o ile się zgodzisz.
    Zależy jeszcze jaką masz umowe.
    pozdrawiam,
    Monika

  • 5. Data: 2002-06-12 17:26:48
    Od: "magda" <m...@w...pl>

    Nic z tych rzeczy pracuje tam już ponad trzy lata.
    I wiem , że należy mi się trzy miesięczne wypowiedzenie .
    Ba biorąc pod uwagę , że prawdziwym powodem zwolnienia jest słaba kondycja
    firmy to jeszcze odprawa o której już tu wspomniano.
    Jetsem pop prostu ciekawa co może wymyśleć pracodawca ( patrz jaką ś..
    podłożyć ) , żeby dopiąć swego.

  • 6. Data: 2002-06-12 18:45:30
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    magda <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > firmy to jeszcze odprawa o której już tu wspomniano.
    > Jetsem pop prostu ciekawa co może wymyśleć pracodawca ( patrz jaką ś..

    moze dowolna ;-) tyle ze potem ma nikle szanse w sadzie.
    moze tez sklonic kogos do potwierdzenie ze pierwszego dnia po zwolnieniu
    przyszlas pijana, skasowalas zawartosc twardego dysku komputera z Waznymi
    Informacjami Businesowymi i dlatego wreczyl Ci niezwlocznie dyscyplinarke.
    wtedy on moze byc spokojny w sadzie (ale spac niespokojnie - on i ten,
    kto to potwierdzi...)
    ale sadzenie sie trwa i to jest czas, ktory dziala na Twoja niekorzysc...
    wiec lepiej go przycisnac, zeby bylo tak jak on chce (porozumienie)
    ale zarazem tak jak Ty chcesz, skoro juz musisz (porozumienie, ale na
    Twoich warunkach).

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2002-06-13 09:55:39
    Od: "Krzysiek" <i...@s...pl>

    Użytkownik "magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dyscyplinarne chyba że rozwiąże umowe sama . Dodam
    > że nie miałam dotąd nawet upomnienia nie mówiąc o naganie .

    Badz twarda i skieruj sprawe do sadu pracy
    wygrasz jeszcze dodatkowe odszkodowanie od palanta i przestaniesz pracowac u
    palanta ;-)
    takie 2 w 1, powodzenia

    Pozdrawiam
    Krzysiek D.