PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie bez wypowiedzenia ?? › Re: zwolnienie bez wypowiedzenia ??
    From: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie bez wypowiedzenia ??
    Date: Mon, 12 Jan 2004 18:17:19 +0100

    Użytkownik "Xyloo" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:btsjvs$o9b$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Slyszalem o mozliwosci rozwiazanie umowy bez wypowiedzenia ale
    > nie umiem znalezc odpowiednich paragrafow w KP.
    > Dotyczacych sytuacji w ktorej pracodwaca nie placi w terminie
    wynagrodzenia.

    > wg art 55 p.1-1 pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia
    > przypadku "podstawowych obowiązków wobec pracownika"
    >
    > nie znalazlem jednak paragrafu w ktorym napisano ze placenia
    wynagrodzeniaw
    > terminie nalezy do "podstawowych obowiązków wobec pracownika"
    >
    > Czy ktos moze mnie oswiecic lub wyjasnic czy powyzsze rozumowanie jest
> [...]
    Mam nadzieję że o to ci chodzi i pamietaj nowy kodeks pracy ma zupełnie
    inne działy i numerację paragrafów.

    Niżej cytowany § pochodzi z działu XIII kp -
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WYKROCZENIA PRZECIWKO PRAWOM PRACOWNIKA

    Art. 282. § 1. Kto wbrew obowiązkowi:

    1) nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego
    świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego
    świadczenia członkowi rodziny pracownika, wysokość tego wynagrodzenia lub
    świadczenia bezpodstawnie obniża albo dokonuje bezpodstawnych potrąceń,
    2) nie udziela przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego lub
    bezpodstawnie obniża wymiar tego urlopu,
    3) nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy,
    podlega karze grzywny.

    pozdrawiam JO