PracaGrupypl.praca.dyskusjeznowu o urlopach › Re: znowu o urlopach
    From: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znowu o urlopach
    Date: Fri, 13 Jun 2003 10:31:37 +0200

    Użytkownik "Madzia" <m...@w...polska.pl> napisał w
    wiadomości news:bca9gg$not$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > osoba przepracowała w firmie 4 lata (nabyła po drodze prawo do 26 dniowego
    > urlopu) z końcem roku 2002 została zwolniona z pracy - ekwiwalent za
    > niewykorzystany urlop został wypłacony;
    > następnie ta osoba przez 3 miesiace nie miała pracy - ale od 1 kwietnia
    > zaczęła pracować na umowę o pracę - na czas określony 5 miesięcy.
    > Jak wygląda sprawa urlopu dla tej osoby - ile dni?, czy jeśli byłaby
    > zatrudniona jako pracownik sezonowy mogłaby mieć zwiększoną liczbę wolnych
    > dni? Co dla takiej osoby byłoby korzystniejsze??

    Urlop proporcjonalny:
    26 dni / 12 miesięcy x 5 miesięcy = 10,8 czyli 11 dni

    O urlopie przy pracy sezonowej mówi art. 159 § 1
    Pracownik zatrudniony przy pracy sezonowej uzyskuje prawo do urlopu w
    wymiarze 1,5 dnia za każdy przepracowany miesiąc.

    Czyli tu by wyszło 5 x 1,5 dnia = 7,5 dnia (nie wiem, czy też się zaokrągla)

    Potem jest jeszcze § 2:
    Urlop przewidziany w § 1 wlicza się do urlopu należnego pracownikowi w danym
    roku kalendarzowym z tytułu pracy niesezonowej.

    Wg mnie to 1,5 dnia przy pracy sezonowej to nie dodatkowe dni urlopu, tylko
    w ogólnym rozrachunku one się sumują w tych 26.

    Mnie wychodzi, że korzystniejszy jest urlop proporcjonalny w normalnej
    pracy.

    Poprawi mnie ktoś?
    Kasia