PracaGrupypl.praca.dyskusjezatrudnianie małżonka › Re: zatrudnianie małżonka
  • Data: 2002-08-25 07:55:35
    Temat: Re: zatrudnianie małżonka
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Yattaman" <y...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ak8737$mtt$1@news2.tpi.pl...

    > Jeśli dajmy na to, chciałbym zatrudnić rodzica, z tego wynika, ze nie
    > mogę, ale gdybym np. był właścicielem firmy, a szefem byłby np. sąsiad,
    > osoba dla mnie formalnie zupełnie obca i on by zatrudnił, jako szef,
    > mojego rodzica ? Czy taki ukłąd moze być ? Czy to się da w miarę łatwo i
    > legalnie zrobić ?
    > Bardzo mnie to interesuje.

    Prawo gospodarcze nie zna pojecia "Szef". W spółce z o.o. lub S.A. oprócz
    właścicieli (udziałowców, akcjonariuszy) istnieje Zarząd i on zatrudnia
    pracowników, ale pewnie nie o taką firmę Ci chodzi. W prywatnej firmie
    której włascicielem jest osoba prowadzaca działalność gospodarczą, lub
    właścicielem jest spółka jawna (cywilna) nawet jeżeli istnieje Zarzad jest
    on zgodnie z prawem gospodarczym traktowany jako dział firmy np. Dział zbytu
    czy marketingu. Formalnie zatrudnia właściciel i nie może zatrudnić członków
    najbliższej rodziny jako pracowników.

    Wiesiek