eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjezasady prowadzenia szkoleń › Re: zasady prowadzenia szkoleń [OT]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zasady prowadzenia szkoleń [OT]
    Date: Sun, 24 Jun 2007 22:12:27 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <f5mj7a$76s$1@inews.gazeta.pl>
    References: <f5fm33$8on$2@node1.news.atman.pl>
    <5...@n...onet.pl>
    <f5jtuv$qhp$1@news.dialog.net.pl> <f5l6o3$df5$1@node1.news.atman.pl>
    <f5lp1n$slo$1@news.dialog.net.pl> <f5ma04$n96$2@inews.gazeta.pl>
    <f5mafc$84l$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cek96.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1182715946 7388 83.30.186.96 (24 Jun 2007 20:12:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jun 2007 20:12:26 +0000 (UTC)
    X-User: sobczyk.webdesign
    In-Reply-To: <f5mafc$84l$1@news.dialog.net.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.12 (Windows/20070509)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:208643
    [ ukryj nagłówki ]

    Jotte napisał(a):
    > Pozwolisz, że spytam: ty uczysz naprawdę czy tylko prowadzisz jakieś
    > kilkunastogodzinne kursiki?
    Tak Ci odpowiem: z perspektywy czasu, nawet trening interpersonalny (o
    którym jak pisałeś - wystarczy Ci ogólne, mgliste pojęcie), jest
    kilkunastogodzinnym kursikiem.

    Żeby nie spamować, napiszę krótko co robię: zajmuję się (obecnie)
    głównie dwoma rodzajami działalności:

    1. Prowadzę warsztaty czyli, jak je zwiesz, kilkunastogodzinne kursiki.
    2. Naprawiam - wchodzę do firmy i pracuję na "zywym mięsie" - np. na
    kilkuletnich błędach menedżerow - co z nimi zrobić, jak im zapobiec w
    przyszłości, co zrobić doraźnie, co w przyszłości.

    W związku z pkt. 2 pytanie "czy uczysz" uważam za kompletnie mijające
    się z ideą, zarówno pracy trenera jak i pedagoga. Obie te funkcje w
    gruncie rzeczy nie polegają na uczeniu lecz na zmienianiu. Nazwijmy to
    "wychowaniem", co zresztą w przypadku wspomnianej przez Ciebie
    pedagogiki się zgadza. Samo przekazywanie wiedzy, którą uczeń może
    zasięgnąć z podręcznika albo pracownik z praktyki uważam za najmniej
    istotne, choć też ważne. Co z tego, że nauczysz ucznia np. wytrzymałości
    materiałów w stopniu zaawansowanym. Nie gwarantuje to, że zbuduje
    wytrzymały most. I tak samo: co z tego, że przekażesz menedżerowi wiedzę
    teoretyczną i praktyczną z przywództwa i kierowania, jeśli nie będzie on
    potrafił rozpoznać, który styl kierowania jest najbardziej adekwatny do
    sytuacji, w której znajduje się firma. Tyle odnośnie co uważam za
    "uczenie" i postrzeganie nauki jako "procesu przyswajania wiedzy".

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1