PracaGrupypl.praca.dyskusjezakres obowiazkow › Re: zakres obowiazkow
    From: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakres obowiazkow
    Date: Thu, 20 Jan 2005 11:13:57 +0000 (UTC)

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > Można, można.

    Nie można wpisać nikomu do obowiązków służbowych czegoś, co jest ewidentnie
    niemożliwe. Znaczy, można, ale na takiej samej zasadzie jak "można" zabić
    sąsiada.

    > Papier wszystko przyjmie. Wiele już idiotyzmów widziałem w
    > takich dokumentach. Powtarzam - to bez znaczenia.

    Ja natomiast wolę, jeśli w dokumentach, na których widnieje mój podpis nie ma
    żadnych idiotyzmów.

    > "a..." co? (Maks (Jerzy Stuhr), Seksmisja)

    Której sylaby niezrozumiałoś?

    > Już tłumaczę: to był _sarkazm_.

    Serio serio?

    > A to już nie jest zmartwienie pracownika, tylko zatrudniającego.

    Które to zmartwienie rozwiązujemy skutecznie wpisując do zakresu
    obowiązków "lub czasopisma"... wróć... "lub inne zadania".

    > Cieszę się serdecznie. Ale na szczęście w pozostałej części wszechświata
    > możliwości i uprawnienia (czyli po prostu: kwalifikacje) do wykonywania
    > danej pracy określają specjaliści. Egzaminatorzy, komisje, lekarze itp.

    OK, proszę bardzo, case study. Pracownik na stanowisku tłumacza/korektora.
    Pojawia się nietypowe zadanie - klient przysyła dokument i życzy sobie, żeby
    w nim zamalować na różowo wszystkie przymiotniki.

    Pracownik nie ma w zakresie obowiązków "zamalowywanie przymiotników na
    różowo". Zadanie to też nie da się podciągnąć pod tłumaczenie ani korektę
    tekstu. Jajakobezpośreniprzełożony mam w takim wypadku:

    - wystąpić do uczelni, która wydała pracownikowi dyplom filologa, czy jego
    uprawnienia obejmują zamalowywanie przymiotników na różowo?
    - skierowować pracownika na badanie lekarskie celem stwiedzenia, czy może
    wykonywać zadanie polegające na zamalowywaniu przymiotników na różowo?
    - wystąpić do Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich z prośbą o opinię, czy można
    zlecić takie zadanie tłumaczowi?
    - podjąć samodzielnie decyzję i po prostu wydać polecenie?

    > Niech próbuje. To wszystkim wyjdzie na dobre. Bo jak mu się nie uda to sąd
    > pracy bez tarzania i popiskiwania wyda orzeczenie na korzyść pracownika, a
    > BP pobekująć żałośnie pożegna się z premią (a może i z pracą).

    Jasne, już widzę jak sąd pracy wyda orzeczenie, że firma zrobiła pracownikowi
    kuku wydając mu polecenie wykonania zadania co prawda niezgodne z zakresem
    obowiązków, ale zgodne z kwalifikacjami i nieszkodliwe dla stanu zdrowia.
    Znasz takie orzeczenie? Prosimy, prosimy.

    > Tendencyjne uproszczenie, z którym trudno (i chyba nie warto) dyskutować.

    Główny (i chyba jedyny) powód w naszym przypadku, ale skoro przekracza Twoją
    wyobraźnię, to trudno.

    > Jak ktoś nie ma lepszych pomysłów...

    Rzuć tymi lepszymi pomysłami, czekamy z niecierpliwością.

    JoP