PracaGrupypl.praca.dyskusje › żadanie weksla w zamian za pracę

  • 11. Data: 2006-10-04 19:30:33
    Temat: Re: żadanie weksla w zamian za pracę
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Witam,
    > zaproponowano mi pracę w charakterze przedstawiciela handlowego, na cały etat,
    > jednak w zamian za to zażądano weksla na 12 tys. zł, jako zabezpieczenie
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    mnie by sie bardziej podobalo gdyby pracodawca uzywal ubezpieczen
    a nie weksli do zabezpieczania swojego majatku

    ale pewnie prosciej i taniej jest zrujnowac pracownika kiedy zlodzieje
    ukradna mu auto zaladowane towarem

    przeciez handlowiec podczas pracy powinien skupiac sie na
    robieniu obrotow, a nie pilnowaniu samochodu

  • 12. Data: 2006-10-04 20:23:55
    Od: m...@g...com

    m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    > W porządku, załóżmy zatem, że do weksla zostanie dołączon deklaracja
    > wekslowa, co musiało by się w niej znaleźć,aby wykluczona została
    > możliwość "wyłudzenia" pieniędzy przez pracodawcę? Czy bez zgody
    > wspólmałżonka, jeśli jestem zamężna można będzie w razie czego zrealizować
    > weksel?

    http://www.weksel.pl prawdę ci powie.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-10-04 20:59:02
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    candina wrote:

    > To nie jest tak...
    > Do weksla musi byc wypelniona deklaracja wekslowa, w ktorej sa opisane
    > warunki wypelnienia weksla...

    Wcale że nie.

  • 14. Data: 2006-10-04 21:44:34
    Od: "rs" <r...@w...pl>

> [...]
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    ostatnio duzo sie dzieje jezeli chodzi o weksle...

  • 15. Data: 2006-10-05 05:38:21
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Wcale że nie.

    Najczesciej podpisujac umowe pozyczki czy umowe o pracetaka deklaracje
    wekslowa sie podpisuje. Zreszta kto normalny podpisalby sam weksel?

  • 16. Data: 2006-10-05 06:02:42
    Od: w...@o...eu

> [...]
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    Musisz sobie zadawać sprawę z tego że weksel jest zobowiązaniem BEZWARUNKOWYM
    To znaczy że jeśli podpisałaś weksel to tak jakbyś JUŻ zapłaciła, tyle że moment
    przekazania gotówki został odsunięty w czasie.
    Ewentualna deklaracja wekslowa daje Ci tylko tyle, że JUŻ PO TYM jak komornik
    zwindykuje weksel to możesz ubiegać się w sądzie o oddanie pieniędzy.
    Któtko mówiąc praktycznie pracodowaca namawia Cię do złożenia w jego kasie
    kaucji w wysokości 12000 zł którą być może Ci odda przy rozwiązaniu umowy.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 17. Data: 2006-10-05 10:41:13
    Temat: Re: żadanie weksla w zamian za prac
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > trzymiesieczne wynagrodzenie. Weksel jest wygodny dla pracodawcy, bo jest
    > natychmiast "egzekwowalny".

    Jakie zycie bylo by proste, gdyby fakt posiadania weksla mal wplyw na
    egzekwowalnosc zobowiazania...

    sz.

  • 18. Data: 2006-10-05 10:42:35
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > mnie by sie bardziej podobalo gdyby pracodawca uzywal ubezpieczen
    > a nie weksli do zabezpieczania swojego majatku

    Nawet majac swiadomosc, ze wyplate masz mniejsza o koszty tegoz
    ubezpieczenia i zwiazanego z nim biurestwa?

    sz.

  • 19. Data: 2006-10-05 16:08:21
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    szomiz wrote:

    > Nawet majac swiadomosc, ze wyplate masz mniejsza o koszty tegoz
    > ubezpieczenia i zwiazanego z nim biurestwa?

    idac Twoim tokiem rozumowania powino sie calkowicie zrezygnowac
    z ubezpieczania majatku firmy i niech lokal wraz z calym
    wyposazeniem, towarem, urzadzeniami ma zabezpieczenie
    w wekslach, ktore podpisza pracownicy w zamian za pensje
    wyzsza o pare zl ?

    samochod to srodek pracy, narzedzie uzywane w konkretnym
    celu a nie do pojezdzenia sobie, sluzy do zarabiania
    kasy dla firmy, za te kase ktora pomaga zarabiac powinien
    byc utrzymywany w sprawnym stanie i zabezpieczony finansowo

  • 20. Data: 2006-10-05 18:08:30
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    Dziękuję wszystkim za udzielone rady.
    Z mojej strony decyzja zapadła - Pan przedsiębiorca będzie sobie musiał szukać
    innego chętnego.
    Pozdrawiam Gosia