PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy na okres próbny › Re: wypowiedzenie umowy na okres próbny
    From: "Koola" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy na okres próbny
    Date: Tue, 28 Oct 2008 17:25:52 +0100

    Pierwsza kwestia to czy na umowie masz zaznaczone ze to umowa na okres
    probny czy tylko umowa na czas okreslony?
    Kodeks Pracy reguluje dlugosc okresu wypowiedzenia w sposob nastepujacy.

    Art. 34.
    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    Art. 30.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu, a
    przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo
    ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesiąca.

    [...]pracodawca poinformowal mnie ze ten okres
    wypowiedzenia zacznie liczyc sie nie od dzis ale od przyszlego poniedzialku
    tj od 3XI08r i musze pracowac do 14XI08r.[...]
    Nawet nie do 14 a do 15.XI (do soboty)

    [...]I teraz moje pytanie czy moge zmusic pracodawce zeby rozwiazal ze mna
    umowe o
    prace w trybie natychmiastowym pismi zlozylem dzis[...]
    Jezeli jestes w stanie wykazac ciezkie naruszenie obowiazkow pracodawcy to
    mozesz probowac.

    [...]co mi grozi jesli jutro nie przyjde do pracy jakie sa sankcje?[...]
    To zalezy za co odpowiadasz i na jakie straty narazisz pracodawce. Pracownik
    ma prawo do urlopu na zadanie (tylko nie wiem czy na umowie na okres probny
    tez to obowiazuje) i za taki urlop nic nie grozi ale za porzucenie miejsca
    pracy dostaniesz wpis do swiadectwa pracy a jak spowodujesz straty to mozesz
    zostac "poproszony" o ich zrekompensowanie ;)