PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie? mobbing? zus?

  • 1. Data: 2005-12-27 20:52:55
    Temat: wypowiedzenie? mobbing? zus?
    Od: Andrzej Rudnik <a...@j...net>

    Mam kilka pytan dotyczacych wypowiedzenia umowy o prace na czas
    okreslony, mobbingu oraz warunkow wyplacania swiadczen ZUS-owskich.

    1. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe o prace na czas okreslony
    ( do 2010 roku )bez podania powodu ?

    2. Notoryczne mowienie przez dyrektora oddzialu podleglemu kierownikowi

    przy podw3adnych jemu pracownikach o balaganie, braku organizacji,
    zlej, nieefektywnej pracy, mowienie niecenzuralnych slow, krzyk,
    mozna
    nazwac mobbingiem?

    3. Czy warto oddac sprawe do sadu pracy w sprawie potecjalnego mobbingu
    bo
    podobnych sytuacji bylo mnostwo?

    4. Czy w trakcie trwania wypowiedzenia pracownik, ktory idzie na
    zwolnienie lekarskie ma prawo do zasilku chorobowego i na jak dlugo?

    Bede wdzeczny za wszelkie informacje

    Andrzej Rudnik

  • 2. Data: 2005-12-27 21:46:46
    Temat: Re: wypowiedzenie? mobbing? zus?
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Andrzej Rudnik" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...
> [...]
    > okreslony, mobbingu oraz warunkow wyplacania swiadczen ZUS-owskich.
    >
    > 1. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe o prace na czas okreslony

    Tak, jesli w umowie byla zawarta mozliwosc jej wypowiedzenia. Powod trzeba
    podawac tylko przy umowie na czas nieokreslony.

    > 2. Notoryczne mowienie przez dyrektora oddzialu podleglemu kierownikowi
    [ciach]
    > 3. Czy warto oddac sprawe do sadu pracy w sprawie potecjalnego mobbingu

    Za malo danych; skontaktuj sie z ktoryms ze stowarzyszen antymobbingowych
    (znajdziesz w Sieci) i opisz im sytuacje dokladnie, a powiedza Ci, czy to
    cos, z czym warto isc do sadu. Choc z tego, co wiem, to zwyczajne zle i
    pozbawione szacunku traktowanie nie robi na sądach wrazenia, za mobbing
    uwaza sie bardziej ewidentne przesladowanie - czytalam kiedys jako przyklad
    przeniesienie wysoko wykwalifikowanego pracownika do pustego pokoju, nie
    danie mu zadnych zadan i żądanie od niego, zeby siedzial tam w godzinach
    pracy i czekal na zadania, zabraniajac mu jednoczesnie czytania i innych nie
    zwiazanych z praca czynnosci i tak przez kilka miesiecy.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 3. Data: 2005-12-27 21:59:54
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Andrzej Rudnik napisał(a):
    > 2. Notoryczne mowienie przez dyrektora oddzialu podleglemu kierownikowi
    > przy podw3adnych jemu pracownikach o balaganie, braku organizacji,
    > zlej, nieefektywnej pracy,
    Raczej nie
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-12-27 22:51:09
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Rudnik" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...
    > 1. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe o prace na czas okreslony
    > ( do 2010 roku )bez podania powodu ?

    Jeżeli w umowie o pracę jest punkt o możliwości wypowiedzenia umowy za
    dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.
    Jeżeli tak, to faktycznie w przypadku umów na czas określony nie musi
    być podawany powód wypowiedzenia.

    > 4. Czy w trakcie trwania wypowiedzenia pracownik, ktory idzie na
    > zwolnienie lekarskie ma prawo do zasilku chorobowego i na jak dlugo?

    Jeżeli nie wykorzystany jest limit 32 dni wynagrodzenia chorobowego
    które płaci pracodawca, wtedy otrzymujesz do końca umowy wynagrodzenie
    chorobowe. Jeżeli zwolnienie wykracza poza okres trwania umowy, wtedy
    pracodawca przekazuje twoje zwolnienie do ZUS wraz z wnioskiem (z-3) i
    wtedy zus wypłaca ci zasiłek chorobowy. (o ile nie masz pola - tzn nie
    jesteś rolnikiem, i o ile nie zarejsetrowałeś się urzędzie pracy itp. -
    wypełniasz oświadczenie).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-12-28 09:40:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 27 Dec 2005 21:52:55 +0100, Andrzej Rudnik
    <a...@j...net> zakodował:

    >1. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe o prace na czas okreslony
    > ( do 2010 roku )bez podania powodu ?

    Jeżeli w umowie jest klauzula, że można ją wypowiedzieć to tak.

> [...]
    >
    > przy podw3adnych jemu pracownikach o balaganie, braku organizacji,
    > zlej, nieefektywnej pracy, mowienie niecenzuralnych slow, krzyk,

    Sprawa bardzo uznaniowa.

    >3. Czy warto oddac sprawe do sadu pracy w sprawie potecjalnego mobbingu
    >bo
    > podobnych sytuacji bylo mnostwo?

    Jak na razie nie masz nic do stracenia (Sąd Pracy jest bezpłatny dla
    pracownika) - więc w najgorszym wypadku nic nie zyskasz a stracisz
    trochę czasu i nerwów - sam oceń, czy warto.

    >4. Czy w trakcie trwania wypowiedzenia pracownik, ktory idzie na
    > zwolnienie lekarskie ma prawo do zasilku chorobowego i na jak dlugo?

    Do czasu wyzdrowienia lub uzyskania renty.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded