PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie czy za porozumieniem - co lepsze HELP

  • 1. Data: 2005-09-30 07:22:21
    Temat: wypowiedzenie czy za porozumieniem - co lepsze HELP
    Od: "ela.m" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wczoraj dostałam miesięczne wypowiedzenie umowy o prace ze strony
    pracodawcy. Mam możliwość zmienić to i rozstać się z pracodawcą na mocy
    porozumienia stron. W tym układzie moja umowa zostanie rozwiązana z taką
    samą datą jak na wypowiedzeniu pracodawcy. Co jest dla mnie lepsze -
    wypwiedzenie ze strony pracodawcy czy rozwiązanie umowy za porozumieniem
    stron? Pomóżcie praszę.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam grupowiczów
    Ela

  • 2. Data: 2005-09-30 08:14:43
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-09-2005 o 09:22:21 ela.m <e...@p...onet.pl> napisał:

    > Co jest dla mnie lepsze -
    > wypwiedzenie ze strony pracodawcy czy rozwi?zanie umowy za porozumieniem
    > stron?

    Pierwsza opcja daje zasiłek dla bezrobotnych, druga (wątpliwe) polepszenie
    wyglądu CV.

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 3. Data: 2005-09-30 10:36:32
    Od: "ela.m" <e...@p...onet.pl>

    a co jest napisane na świadectwie pracy gdy jest się zwalnianym za
    wypowiedzeniem pracodawcy? Jest uzasadnienie dlaczego jest zwalniany czy
    tylko informacja o rozwiązaniu umowy?

  • 4. Data: 2005-09-30 14:29:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 30 Sep 2005 09:22:21 +0200, "ela.m"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >Wczoraj dostałam miesięczne wypowiedzenie umowy o prace ze strony
    >pracodawcy.

    Rozumiem, że umowa na czas nieokreślony.
    Jakie uzasadnienie i ilu pracowników zatrudnia pracodawca?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-09-30 20:32:07
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "ela.m" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a co jest napisane na świadectwie pracy gdy jest się zwalnianym za
    > wypowiedzeniem pracodawcy? Jest uzasadnienie dlaczego jest zwalniany
    czy
    > tylko informacja o rozwiązaniu umowy?

    Tylko informacja o trybie rozwiązania umowy: tj. np. "za wypowiedzeniem,
    art. ... par.... pkt .... KP, wypowiedział pracodawca"

    A dlaczego dokładnie to nie ma, chyba, że to z przyczyn ekonomicznych
    zakładu pracy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-10-01 13:55:52
    Od: "ela.m" <e...@p...onet.pl>

    tak. umowa na czas nieokreślony. Firma zatrudnia w Polsce ponad 1.000 osób.
    Uzasadnieniem było niepoprawne wykonywanie obowiązków wobec pracodoawcy.
    Jednak po konsultacji z działem prawnym w firmie, przesłałam im prośbę o
    wypowiedzenie za porozumieniem stron

  • 7. Data: 2005-10-01 20:13:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 1 Oct 2005 15:55:52 +0200, "ela.m"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >Uzasadnieniem było niepoprawne wykonywanie obowiązków wobec pracodoawcy.

    Uuuu. To biegiem do sądu pracy - chyba, że zgadzasz się z tym
    zarzutem. Masz jakieś upomnienia, nagany wpisane do akt?

    >Jednak po konsultacji z działem prawnym w firmie, przesłałam im prośbę o
    >wypowiedzenie za porozumieniem stron

    Nie ma czegoś takiego. A przy porozumieniu stron tracisz na zasiłku.

  • 8. Data: 2005-10-02 10:10:48
    Od: "ela.m" <e...@p...onet.pl>

    > Uuuu. To biegiem do sądu pracy - chyba, że zgadzasz się z tym
    > zarzutem. Masz jakieś upomnienia, nagany wpisane do akt?

    Upomnienie miałam ale ponad rok temu więc jest juz nieważne. Podczas
    ostatniej kontroli szef mnie pochwalił i stwierdził że wszystko jest
    wykonane dobrze i jest zadowolony z mojej pracy a pare dni później wręczył
    mi to wypowiedzenie. Ale tak jak pisałam wcześniej, po konsultacji z działem
    prawnym w tej firmie, wysłalam im prośbę o wypowiedzenie za porozumieniem
    stron na mój wniosek. To jest taka praca że jeżeli szef chciał mnie zwolnić
    to wcześniej czy póżniej i tak by to zrobił, bo zawsze można jakoś uzasadnić
    wypowiedzenie.

    > Nie ma czegoś takiego. A przy porozumieniu stron tracisz na zasiłku.

    Przy porozumieniu stron zasiłek jest przyznawany po trzech miesiącach od
    momentu zarejestrowania się w UP

  • 9. Data: 2005-10-02 10:35:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Oct 2005 12:10:48 +0200, "ela.m"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >Przy porozumieniu stron zasiłek jest przyznawany po trzech miesiącach od
    >momentu zarejestrowania się w UP

    Zgadza się i o te trzy miesiące krócej dostajesz zasiłek - więc jesteś
    nieco ponad 1,5K PLN do tyłu. Do tego jeżeli prawdziwą przyczyną była
    likwidacja stanowiska, a cała akcja miała na celu uniknięcie
    wypłacenia odprawy to jesteś dodatkowo stratna minimum jednomiesięczne
    wynagrodzenie (zależy od stażu pracy u danego pracodawcy).

  • 10. Data: 2005-10-06 08:13:54
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    ela.m napisał(a):
> [...]
    > Uzasadnieniem było niepoprawne wykonywanie obowiązków wobec pracodoawcy.
    > Jednak po konsultacji z działem prawnym w firmie, przesłałam im prośbę o

    no tak dzial prawny napewno nie dbał o twoje interesy tylko firmy

    Pozdrawiam M.