PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2002-01-30 21:51:01
    Temat: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    czy po otrzymaniu wypowiedzenia mozna isc na zwolnienie lekarskie?

  • 2. Data: 2002-01-31 07:54:05
    Temat: Re: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Możesz. Dlaczego nie?
    Ale jesli jestes na okresie wypowiedzenia i pojdziesz np. na miesieczne
    zwolnienie lekarskie w okresie wypowiedzenia to nie dostaniesz pensji z
    firmy (za okres choroby) tylko juz z ZUS-u jesli jestesc conajmniej 30 dni
    na zwolnienieniu. Firma umywa od Ciebie rece wraz z koncem okresuy
    wypowiedzenia. Dokladniejsze informacje znajdziesz na portalach prawniczych
    Marcin
    P.S. Pamietaj, ze przysluguje Ci jeszcze dodatkowe dwa platne dni urlopu na
    szukanie pracy.

  • 3. Data: 2002-01-31 08:12:20
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy po otrzymaniu wypowiedzenia mozna isc na zwolnienie lekarskie?

    Pewnie że można.-))))
    Nie zmienia to faktu wypowiedzenia i rozwiązania umowy o prace. Ale bedziesz
    otrzymywala chorobowe do czasu jego zakończenia - maksymalnie 6 miesięcy.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-01-31 12:08:22
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Pewnie że można.-))))
    > Nie zmienia to faktu wypowiedzenia i rozwiązania umowy o prace. Ale bedziesz
    > otrzymywala chorobowe do czasu jego zakończenia - maksymalnie 6 miesięcy.
    >
    > Wiesiek

    tylko uwaga: ZUS z pewnością się o ciebie upomni, tzn. ma pełne prawo wezwać
    cić na komisję lekarską lub przysłać ci takową do domu - jeśli musisz leżeć - i
    sprawdzić zasadność zwolnienia. Jeśli stwierdzą, że nie jesteś aż tak chora -
    zwracasz całą kasę, jaką ci wypłacili :((

  • 5. Data: 2002-01-31 12:14:45
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sprawdzić zasadność zwolnienia. Jeśli stwierdzą, że nie jesteś aż tak
    chora -
    > zwracasz całą kasę, jaką ci wypłacili :((

    Za co? To ja mam się znać na wszelkich chorobach i wiedzieć czy mój
    obecny stan pozwala na pracę?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 6. Data: 2002-01-31 12:15:29
    Od: "zamszu" <z...@m...interecho.com>

> [...]
    bedziesz
    > otrzymywala chorobowe do czasu jego zakończenia - maksymalnie 6 miesięcy.

    W szczegolnych przypadkach do 9 miesiecy.

    zamszu

  • 7. Data: 2002-01-31 12:37:22
    Od: "gienia" <a...@y...com>

    > Za co? To ja mam się znać na wszelkich chorobach i wiedzieć czy mój
    > obecny stan pozwala na pracę?

    Ale przeciez jestes na zwolnieniu wlasnie dlatego, ze nie jestes zdolny do
    pracy.

    pozdr.
    Agnieszka

  • 8. Data: 2002-01-31 12:53:00
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "gienia" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > Ale przeciez jestes na zwolnieniu wlasnie dlatego, ze nie jestes zdolny
    do
    > pracy.

    No tak, tylko, że sam na zwolnieni nie poszedłem, tylko posłał mnie na
    nie lekarz. Gdyby nie ten "łobuz" to pewnie bym pracował albo szukała
    pracy ;)
    Tak mam oddać pieniądze przez jego "niekompetencję"?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 9. Data: 2002-01-31 14:46:32
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Czesc,

    Sa choroby w ktorych nie jest wymagane lezenie a i tak do pracy sie nie
    chodzi.Wszystkozalezy od inwencji lekarza ktory wypisal zwolnienie.

    CU Janet

  • 10. Data: 2002-01-31 16:58:26
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Nie zmienia to faktu wypowiedzenia i rozwiązania umowy o prace. Ale
    bedziesz
    > otrzymywala chorobowe do czasu jego zakończenia - maksymalnie 6 miesięcy.

    a nie 9 mcy (przy okreslonych przewleklych chorobach)?