PracaGrupypl.praca.dyskusje › wynagrodzenie chorobowe

  • 1. Data: 2005-10-05 16:53:22
    Temat: wynagrodzenie chorobowe
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>

    w jaki sposób ustala się wynagrodzenie chorobowe (zwykłą choroba).

    U mnie w firmie wynagrodzenie chorobowe to ok. 52% stawki godzinowej

    --

    Tomasz Gębala
    =============================

  • 2. Data: 2005-10-05 20:47:20
    Temat: Re: wynagrodzenie chorobowe
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>

    > u mnie w firmie wynagrodzenie chorobowe to ok. 52% stawki godzinowej

    wyliczaja to tak, ze srednie wynagrodzenie z 3 m-cy dziela na 30 dni x 8
    godzin i dopiero z takiej stawki licza 80%

    Czy nie powinno byc liczone 80% ze stawki godzinowej?
    --

    Tomasz Gębala
    =============================

  • 3. Data: 2005-10-05 20:55:33
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:di1e3a$5jj$1@news2.onet...
    > wyliczaja to tak, ze srednie wynagrodzenie z 3 m-cy dziela na 30 dni x
    8
    > godzin i dopiero z takiej stawki licza 80%
    > Czy nie powinno byc liczone 80% ze stawki godzinowej?

    Z trzech miesięcy?

    1. z 12 miesięcy* - postawę liczy się tak samo jak podstawę zasiłku
    chorobowego - od lutego zmiana była, że z 12 miesięcy /chyba że przepisy
    regulaminu pracy stanowią inaczej -> ale nie może być gorzej niż ustawa/
    2. sumujesz wynagrodzenie z ostatnich 12 miesięcy przed zwolnieniem -
    wynagrodzenie brutto pomniejszone o składki na ubezpiecznie emerytalne,
    rentowe, chorobowe /bo potem wynagrodzenie chorobowe nie stanowi
    podstawy do obliczenia tych składek./
    3. dzielisz to przez 12
    4. To co wyjdzie dzielisz przez 30 następnie 80% z tego /niektórzy biorą
    najpierw 80% potem przez 30 -> czasami mogą być różnice w zaokrągleniu/
    5. To co wyjdzie /na 1 dzień 80%/ mnożysz przez liczbę dni na zwolnieniu
    /nieważne ile godzin pracy wtedy było, czy w ogóle była - za niedziele
    też się płaci/.

    *tutaj w miesiącach mogą być pewne wyjątki -> np. zwolnienie (wtedy
    trzeba wynagrodzenie uzupełnić), np nieprzepracowany pełny miesiąc
    (jeżeli mniej niż połowa przepracowana to się wyklucza z wyliczeń) itp.
    Różnice mogą być w tego co się uwzględnia jako wynagrodznenie - podstawę
    to na pewno, ale czy premię to już zależy od zapisów w regulaminie
    pracy.

    To tak w skrócie ;)
    Wiecej objaśniej na www.zus.pl -> w dziale poradniki bodajże /szukaj
    jako zasiłki chorobowe/.