PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazdy sluzbowe - jak to sie rozlicza? › Re: wyjazdy sluzbowe - jak to sie rozlicza?
  • Data: 2005-04-14 18:43:06
    Temat: Re: wyjazdy sluzbowe - jak to sie rozlicza?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 09:40:10 +0200, "kris" <k...@r...pl> wklepał(-a):

    >witam,
    >
    >w najblizszym czasie czeka mnie wyjazd sluzbowy na okres okolo tygodnia
    >i mam w zwiazku z tym kilka pytan
    >jak wygladaja rozliczenia takiego wyjazdu?
    >domyslam się, że pracodawca placi za podroz i hotel (ewentualnie pozniej
    >oddaje mi kase)

    Zwykle bierze się zaliczkę, którą potem trzeba rozliczyć.

    >ale jak np. wyglada sprawa wydatkow na miejscu, jedzenie i inne
    >nieprzewidziane/przewidziane wydatki,
    >chyba dobra praktyka byłoby brać za wszystko rachunki (tylko nie wiem czy
    >zawsze się da)

    Faktura lepsza niż rachunek (nawet w taksówce). :) Warto mieć przy sobie
    karteczkę z pełną nazwą firmy, adresem i *numerem NIP*. Jak chcesz udowodnić bez
    dowodu poniesiony wydatek?
    A za co dostaniesz zwrot kosztów, to już kwestia relacji w firmie. Być może
    dostaniesz wyższą dietę, za którą masz zapewnić sobie wyżywienie albo niższą i
    firma pokryje również koszty wyżywienia. Ale tego dowiesz się u osoby, która
    zajmuje się delegacjami. :)