PracaGrupypl.praca.dyskusjewolny rynek pracy ? › Re: wolny rynek pracy ?
    From: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wolny rynek pracy ?
    Supersedes: <s...@w...underley.eu.org>
    Date: Sat, 12 Apr 2003 18:53:12 +0000 (UTC)

    Kaizen napisał(a):

    : >Tyle że pracownik to nie towar, tylko inwestycja.
    :
    : Inwestycja, to zakup np. prosiaka do tuczenia. Pracownika nie kupujesz
    : - kupujesz pracę.

    Inwestujesz pieniądze, zatrudniając ludzi, którzy pracując przyniosą
    dochody firmie.

    : >dobrego i sensownego, to trzeba liczyć się z tym, że jeśli nie zapewnisz
    : >dobrych warunków,
    :
    : Ja nie zapewnię (to pewne - jeszcze na głowę nie upadłem, żeby
    : kogokolwiek zatrudniać).
    : Dlaczego uważasz, że warunki, które proponuje pracownik są dla niego
    : złe?

    A gdzie to napisałem ?

    : Cały czas chodzi mi o to, że to nie pracodawca ma wychodzić z
    : propozycją podwyżki (aczkolwiek IMO powienien stworzyć warunki, np
    : ocenę okresową, do podjęcia tego tematu).

    No widzisz. Właśnie o to chodzi. Dobry pracodawca dba o swoich
    pracowników, zależy mu, żeby byli zadowoleni, bo wie, że zadowolony
    pracownik lepiej pracuje, bardziej zależy mu na na kondycji firmy, a
    dzieki temu pracodawca ma większe zyski.

    : > to ten pracownik pójdzie gdzieś, gdzie go bardziej
    : > docenią.
    :
    : Jego prawo. To jest właśnie dbanie o własny interes - pracodawca nie
    : chce Ci dać podwyżki, masz lepszą ofertę - szczęśliwej drogi, już
    : czas.

    Jak najbardziej.

    : > Albo zniechęci się na wstępie, bo pracodawca się targuje i
    : > wyskakuje z głupimi warunkami.
    :
    : Jego wola. Ale ja wolałbym pracować u pracodawcy, który potrafi zadbać
    : o swoje interesy

    ... i jednocześnie ściubi i skompi na wszystkim na każdym kroku ?

    : niż u nieudacznika, którego każdy kontrahent/pracownik/urzędnik roluje.

    Ja osobiście wolę pracodawców, którzy dbają o swoje interesy, dbając _też_
    o swoich pracowników, bo wiedzą, że dobrzy ludzie to ich kapitał, a duża
    rotacja załogi nie jest dobra dla firmy. Niestety, tacy to rzadkość.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... 14 years that are gone forever