PracaGrupypl.praca.dyskusjewolny rynek pracy ? › Re: wolny rynek pracy ?
  • Data: 2003-04-12 23:52:28
    Temat: Re: wolny rynek pracy ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Sat, 12 Apr 2003 18:53:12 +0000 (UTC), Daniel Podlejski
    <u...@u...eu.org> zakodował:

    >Inwestujesz pieniądze, zatrudniając ludzi, którzy pracując przyniosą
    >dochody firmie.

    Nie, nie inwestujesz pieniędzy zatrudniając ludzi. Wydatki ponosisz na
    bierząco kupując pracę. Inwestycją może być kształcenie pracowników,
    szkolenie ich - ale na pewno nie samo zatrudnianie.

    >: Ja nie zapewnię (to pewne - jeszcze na głowę nie upadłem, żeby
    >: kogokolwiek zatrudniać).
    >: Dlaczego uważasz, że warunki, które proponuje pracownik są dla niego
    >: złe?
    >
    >A gdzie to napisałem ?

    "Jak zatrudniasz kogoś"

    >No widzisz. Właśnie o to chodzi. Dobry pracodawca dba o swoich
    >pracowników, zależy mu, żeby byli zadowoleni, bo wie, że zadowolony
    >pracownik lepiej pracuje, bardziej zależy mu na na kondycji firmy, a
    >dzieki temu pracodawca ma większe zyski.

    Dobry pracownik potrafi zadbać sam o swoje interesy. Jeżeli firma
    zatrudnia dobrych ludzi, to jest w dobrej kondycji. A motywacja
    pracowników, to dużo trudniejsze zadanie, niż zwykłe podniesienie
    pensji. Znaczenie ma też sytuacja na rynku - w obecnej trzeba
    produkować wyjątkowo tanio i dobrego pracownika można zatrudnić za
    stosunkowo małe pieniądze.

    >... i jednocześnie ściubi i skompi na wszystkim na każdym kroku ?

    Tak, bo dzięki temu ma lepszą pozycję na rynku i praca u niego jest
    stabilna, pewna i z perspektywami.

    >Ja osobiście wolę pracodawców, którzy dbają o swoje interesy, dbając _też_
    >o swoich pracowników, bo wiedzą, że dobrzy ludzie to ich kapitał, a duża
    >rotacja załogi nie jest dobra dla firmy. Niestety, tacy to rzadkość.

    Niestety ciągle nie rozumiesz podstawowej rzeczy (ale nie rozumie tego
    wielu pracowników i pracodawców).
    Interes pracodawcy jest zbieżny z interesem pracownika. Jeżeli
    zostanie naruszony interes pracodawcy i zbankrutuje on, to pracownik
    też zostanie na lodzie. W drugą stronę identycznie - jak od pracodawcy
    odejdą pracownicy, to też nie przetrwa.

    Pracodawca musi zatrudniać pracowników, którzy potrafią dbać o
    interesy (zarówno swoje, negocjując podwyżki) jak i jego (choćby
    zgłaszając wnioski racjonalizatorskie powodujące oszczędności - choć
    to nie leży w ich obowiązkach).

    Firma (czyli pracodawca) to ludzie pracujący w niej - są wzajemnie od
    siebie uzależnieni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775