PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚwiadectwo pracy i Pozew - problem, pomóżcie !!! › Re: ?wiadectwo pracy i Pozew - problem, pomóżcie !!!
    From: "Evian" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ?wiadectwo pracy i Pozew - problem, pomóżcie !!!
    Date: Mon, 2 Dec 2002 11:23:31 +0100

    "JohnBlack" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:as82ui$7kh$1@news.gazeta.pl...

    >A teraz nie chc? wydać mi ?wiadectwa pracy
    > dopóki nie zwrócę kosztów (a ja nawet nie miałbym z czego tych szkoleń
    > spłacić &#8211; teraz jestem bezrobotny) - czy mog? tak postępować tzn.
    nie wydać
    > mi ?wiadectwa pracy?

    Swiadectwio pracy pracodawca MUSI w ciagu 7 dni od momentu ustania
    zatrudnienia. Podstawa prawna Dz. U. nr 60 poz.282 z dnia 15 maja 1996
    § 2. 1. Pracodawca wydaje świadectwo pracy bezpośrednio pracownikowi albo
    osobie upoważnionej przez pracownika na piśmie - w dniu, w którym następuje
    rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.

    2. Jeżeli wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego
    upoważnionej nie jest możliwe, pracodawca, nie później niż w ciągu 7 dni od
    dnia ustania stosunku pracy, przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub tej
    osobie za pośrednictwem poczty albo doręcza go w inny sposób.

    A to na wszelki jakby sie zastawiali tym ze sprawa jest w sadzie pracy wiec
    na razie nie moga wydac SP.

    3. W razie prawomocnego orzeczenia sądu pracy o przywróceniu pracownika do
    pracy lub przyznaniu mu odszkodowania z tytułu niezgodnego z przepisami
    prawa wypowiedzenia umowy o pracę lub jej rozwiązania bez wypowiedzenia,
    pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany uzupełnić treść wydanego
    mu uprzednio świadectwa pracy o dodatkową informację o tym orzeczeniu, z
    zastrzeżeniem ust. 4.

    Gosia