PracaGrupypl.praca.dyskusjewczasy pod grusza › Re: wczasy pod grusza
    From: "Kinga Macyszyn" <k...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wczasy pod grusza
    Date: Fri, 2 Aug 2002 17:40:54 +0200

    news:2731.000008e7.3d4aa0b8@newsgate.onet.pl...
    > Witam !
    >
    > Pracuje w duzej firmie, mam umowe na czas okreslony na 2 lata do konca
    2003
    > roku. Czy przyszluguja mi jakies pieniadze z funduszu socjalnego za wczasy
    ?

    Witam
    tak, a kwota zależy od wielkości firmy i musisz wziąć jednorazowo co
    najmniej 10 dni urlopu. Jeśli zatrudnia na umowę o pracę mniej niż 20 osób,
    nie musi mieć Funduszu Pracowniczego i w zeszłym roku było to jakieś 600 zł
    brutto z hakiem.
    Jeśli jest więcej osób, firma ma obowiązek stworzyć tzw. fundusz pracowniczy
    i wtedy wychodzi to na osobę ok. 400 brutto z groszami.
    Ale uwaga!! Dostaje się te pieniądze, jeśli status nie stanowi inaczej. To
    znaczy: fundusz ma członków, złożonych z kierownictwa i pracowników. Jeśli
    ustalą, że te pieniądze nie będą wydawane na wczasy pod gruszą, tylko np. na
    paczki świąteczne, itp. itd, to przepadło.
    Także trzeba w momencie tworzenia takiego funduszu pamiętać o tym, że ma się
    głos w jego tworzeniu i pamiętać o wczasach...
    Pracodawcy niestety często wykorzystują niewiedzę pracowników i nie
    informują ich o tym.
    Natomiast w innych przypadkach ekwiwalent urlopowy należy się w każdej
    sytuacji, niezależnie od kondycji firmy. Jest to po prostu prawo każdego
    pracownika.