PracaGrupypl.praca.dyskusjewarto czasem użyć pipy ;) › Re: warto czasem użyć pipy ;)
    From: "Gienek" <g...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Date: Mon, 27 Aug 2007 14:17:04 +0200

    > Jeśli już mówimy o przesłuchaniu

    Myślałem że o odpowiedzialności za fałszywe zeznania

    > to należałoby go powiadomić w jakiej
    > sytuacji nie ma obowiązku zeznawać i coś jeszcze (wyleciało mi z głowy,
    > ale tam były trzy artykuły)...

    Przesłuchanie przesłucaniu nierówne. Zależy jako kto jest się przesłuchiwanym
    Świadek nie może kłamać i musi mówić prawdę. Świadek podejrzewany może odmówić
    zeznań na pytania które mogą obciążyć jego lub jego najbliższych a podejrzany
    może odmówić całkowicie zeznań lub mówić co mu się tylko podoba. Czyli łgać do
    woli.

    Warunkiem odpowiedzialności za fałszywe zeznania jest puczenie przesłuchiwanego
    o tym.

    > Ale my chyba mówiliśmy o doniesieniu?

    Chyba tak. Dlatego nic nie grozi dla szwagra badzia chyba że udowodnią mu że
    zgłosił łamanie praw pracowniczych wiedząc że nikt ich tam nie łamie.