PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop w czasie świąt › Re: urlop w czasie świąt
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urlop w czasie świąt
    Date: 18 Nov 2002 22:46:59 +0100

    > kazac spedzic Wigilie w
    >
    > "Latwiej"??? - A moze wlasnie trudniej?
    > "Uczciwiej"? - co Ty rozumiesz pod pojeciem uczciwosci? bo IMHO to
    > hipokryzja.
    >
    > Z tym się nie zgadzam. W pracy jestesmy wszyscy rowni, nie pracujemy jako
    > czlonek rodziny, czy "singel", ktorego mozna zrobic w konia; ale jestesmy
    > rownoprawnym przedstawicielem firmy. A to, ze ktos sie zgodzi ( jezeli
    > wogole osoba zainteresowana bedzie mogla sie wypowiedziec), abysmy mieli
    > taki a nie inny, konkretny dzien wolny, to tylko i wylacznie dobra wola i
> [...]

    Dlaczego hipokryzja?
    Rozumiem, jesli jest idealnie opracowany plan dyzurow i urlopow (Czyli przec
    caly rok nic sie nie rozjechalo, nikt nie wypadl, nie zachorowal, zadne
    zastepstwa nie pozmienialy grafikow).
    natowmiast jesli sa sytuacje typu, ze na zamiast standardowych , przewidzianych
    przykladowo 3 osob byc w dany dzin tylko 2 (dajmy na to..decdyzja przelozonych
    w ostatniej chwili) i o ten dzien wolny staraja sie wszystkie 3 osoby, to
    przlozony musi dokonac wyboru wg jakis tam kryteriow. Np wieczor wigilijny,
    swieto raczej rodzinne, wazne dla dzieci..niech wolne ma "matka Polka",
    sylwester, swieto imprezowe, niech pojdzie sie bawic mloda dziewczyna.
    Sa to wybory subiektywne, bo na przyklad mloda dziewczyna chciala spedzic
    Wigilie (byc moze ostatnia), z ciezko chora matka, a z kolei matka Polka
    chciala w sylwestra pilnowac dzieci znajomym, ktorym jest za cos winna ta
    przysluge, a przelozony o tym nie wie.
    Przelozony musi stosowc jakies, nie zawsze sprawidliwe dla wszystkich kryteria,
    zawsze ktos jest niezadowolony, ale czy wolisz miec zamiast tego do czynienia z
    automatem, ktory ci powie, "pani x przyniosla wniosek 5 minut wczesniej".?
    Tez metoda, niby sprawiedliwa, ale "nieludzka" wedlug mnie.

    W dobie dzisiejszej, problem ten jest chyba coraz mniej istotny, bo zanika
    zwyczaj wspolnego swietowania itp. Moze ten sylwester jeszcze budzi jakis
    glebsze emocje. Zwlaszcza, ze wspomniane sytuacje w przypadku dluzszej "stazem"
    zalogi rozwiazuja sie z regoly pomiedzy wspolpracownikami, poniewaz raczej
    dobrze sie pamieta kto w zeszlym roku i dwa lata temu mial wolne, a
    kto "swietowal" w pracy.

    W dodatku powiem Ci, ze mnie na przyklad te schematy tez wkurzaly, zwlaszcza,
    gdy w dzien Wigili przelozeni mowili o 12-ej "teraz panie niech ida do domu
    szykowac swieta, a panowie siedza do konca", bo w moim domu akurat ja gotuje ;)

    Krzysztof