PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie-umowa o pracę › Re: umowa zlecenie-umowa o pracę
    From: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa zlecenie-umowa o pracę
    Date: Thu, 30 Jun 2005 16:00:00 +0200

    mariusz napisał(a):

    > Jestem studentem, bardzo możliwe że wkrótce rozpocznę pracę i będę miał do
    > wyboru umowę zlecenie lub umowę o pracę na 1\2 etatu. I mam pytanie w tym
    > momencie: która umowa jest dla mnie korzystniejsza pod względem wysokości
    > otrzymanego wynagrodzenie.

    A skąd mamy wiedzieć? W końcu to chyba ty i twój przyszły
    praco/zleceniodawca znacie stawki. Sam porównaj. My możemy co najwyżej
    zgadywać.

    Pod jakim innym kątem niż wynagrodzenie wybierać
    > rodzaj umowy o pracę?
    ^^^^^^

    Chyba rodzaj umowy w ogóle?

    Jeśli jesteś studentem i masz nie ukończone 26 lat to - przy założeniu,
    że wszystkie przepływy pieniężne między tobą a zlecenio/pracodawcą będą
    oficjalne i że ma on do wydania "na ciebie" stałą - niezależną od
    rodzaju umowy - kwotę korzystniejsza będzie - oczywiście tylko MZ -
    umowa-zlecenie.
    Zakładając, że nikt (pracodawca) nie próbuje nikogo (ciebie)
    przechytrzyć, to pracując na umowę-zlecenie powinieneś otrzymywać do
    ręki jakieś 50% więcej. Po prostu od wynagrodzenia które dostajesz nie
    trzeba będzie odprowadzać składek ZUS. Ponieważ składki nie są
    odprowadzane nie masz oczywiście związanych z nimi przywilejów tj.
    płatnego urlopu, płatnych nadgodzin, "pewności" - względnej oczywiście -
    zatrudnienia i całej tej ochrony jaką zapewnia KP. "Nie istniejesz"
    także dla systemu emerytalnego. Niemniej jak napisałem moim zdaniem
    warto wybrać tę formę - oczywiście przy założeniu czystości intencji
    kontrahenta. :)

    pozdrawiam

    Zbyszek