PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie - 14h na dobę? › Re: umowa zlecenie - 14h na dobę?
    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa zlecenie - 14h na dobę?
    Date: Wed, 13 Sep 2006 12:01:02 +0200

    Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:ee7dvf$bjd$2@atlantis.news.tpi.pl>

    > Oj chyba nie bardzo.
    > O dzieło byłoby, gdyby to było jednorazowe wysprzątanie - np. po remoncie
    > albo uporządkowanie archiwum itp.
    > A codzienne przychodzenie w celu ogarnięcia biur to typowe zlecenie. W
    > przeciwnym razie trzeba byłoby codziennie spisywać nową umowę o dzieło ;-)

    No ale jeżeli nie ma określone że codziennie od 18:00 do 19:00, lub
    przez godzine dziennie tylko "sprzątanie biura", to wtedy sprzątanie
    dziennie przez minutę (co starczy na starcie kurzu na jednym biurku)
    wystarczającym zrealizowaniem zlecenia. A raczej nie o to chodzi. Mylę się?

    > Ja sobie zawsze tłumaczę tak:
    > sprzątanie - zlecenie
    > sprzątnięcie - dzieło
    > pisanie - zlecenie
    > napisanie - dzieło
    > wykonywanie - zlecenie
    > wykonanie - dzieło

    No właśnie, wykonywanie to zlecenie. Ale jeżeli mamy wykonywanie, to
    chyba logiczne jest określenie jak długo mamy to wykonywać. Bo inaczej może
    zajść sytuacja że zleceniodawca mial na myśli wykonywanie przez cały okres
    umowy 24h/dobę, zaś zleceniobiorca miał na myśli wykonywanie przez minutę o
    dowolnie wybranej porze dnia.

    p. m.