PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie - 14h na dobę? › Re: umowa zlecenie - 14h na dobę?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa zlecenie - 14h na dobę?
    Date: Wed, 13 Sep 2006 17:42:07 +1200

    m...@g...com wrote:

    > Ale czy to defacto nie jest umowa rezultatu, więc umowa o dzieło gdzie
    > przedmiotem jest 30krotne posprzątanie biura w odstępach jednodniowych?
    >
    > kurde, zawsze mi się wydawało, że umowa zlecenie nie może określać
    efektu
    > wykonywania zlecenia, bo wtedy nie jest umową zlecenie a umową o dzieło.

    Jest zdefiniowane, co moze byc rozumiane pod pojeciem "dzielo" i jest
    tam cos o indywidualnym charakterze. Robisz strone www, ktora jest inna
    od juz istniejacych, tlumaczysz ksiazke i powstaje nowy tekst, piszesz
    program itp. Rezultat jest czyms wyodrebnionym, indywidualnym, czyms,
    przy czym mozna stosowac pojecie praw autorskich, bo nie jest
    powieleniem czegos juz istniejacego. Do takich rzeczy wymyslono umowe o
    dzielo. Zlecenie moze miec na celu osiagniecie jakiegos rezultatu, ale
    ten rezultat to nie jest stworzenie czegos nowego/indywidualnego.

    Przepraszam, ze nieprawniczym jezykiem, ale chyba chodzilo Ci o idee, a
    nie o przepisy (ktorymi sie i tak wiekszosc ludzi nie przejmuje,
    dopasowujac umowy do sytuacji raczej pod katem korzysci podatkowych, a
    nie rodzaju umowy).

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl