PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie

  • 1. Data: 2005-11-11 12:32:39
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "ktosik" <k...@g...pl>

    Jestem zatrudniony na umowe zlecenie jakie mi przysluguja PRAWA. cZY MOGE
    ISC NA ZOLNIRENIE CHOROBOWE, CZY LICZY MI SIE DO STAZU, CZY MOGE ISC NA
    URLOP. dZIEKI ZA ODPOWIEDZ

  • 2. Data: 2005-11-11 15:12:51
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    wujek google twoim przyjacielem jest (nawet leć po moim nicku, chyba juz
    ponad rok temu sam wysmazyłem niezłego posta na ten temat).

    w skrócie - na umowie- zleceniu nie jesteś zatrudniony. Wykonujesz zlecenie.
    prawa ci przysługuja takie jakie sobie wynegocjujesz. tylko i aż tyle.
    Co do zwolnienia chorobowego - możesz na nie iść, tylko że nic nie będziesz
    miał za ten czas zapłacone (zależy od dobrej woli pracodawcy czy będzie
    chciał płacić, mozna to sobie wynegocjować ).
    do stazu może ci sie ten czas liczyć o ile miałes płaconą składkę.
    na urlop możesz iść, ale wcale nie jest powiedziane że ktokolwiek ci za
    niego zapłaci. nawet sam bedziesz sobie mógł sfinansować :)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-11-11 15:14:23
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    gostek wrote:

    > trzy razy nie
    nie prawda. na pewno TAK, możliwe że TAK i na pewno TAK. tylko że nic nie
    masz płacone.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-11-11 15:15:03
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Jestem zatrudniony na umowe zlecenie jakie mi przysluguja PRAWA. cZY MOGE
    > ISC NA ZOLNIRENIE CHOROBOWE, CZY LICZY MI SIE DO STAZU, CZY MOGE ISC NA
    > URLOP. dZIEKI ZA ODPOWIEDZ

    trzy razy nie

  • 5. Data: 2005-11-11 17:31:28
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Jeżeli jesteś studentem, to z tytułu umowy zlecenia nie masz ŻADNYCH
    ubezpieczeń ZUS, nawet zdrowotnego.
    Jeżeli nie jesteś studentem, to z tytułu umowy zlecenia (jedynego
    źródła przychodu z pracy) podlegasz obowiązkowo ubezpieczeniom
    Emerytalnemu, Rentowym, Zdrowotnemu, a dobrowolnie Chorobowemu
    (składkę w całości płaci zleceniobiorca, więc rzadko jest to
    praktykowane).
    Prawo do zasiłku chorobowego (w całości finansowanego przez ZUS)
    nabywa się dopiero po 6 miesiącach opłacania składki chorobowej.
    Okres wykonywania umowy zlecenia nie zalicza się do okresu
    zatrudnienia, od którego zależy np. wymiar urlopu wypoczynkowego (lub
    prawo do niego).
    Możliwość skorzystania z urlopu (płatnego lub bezpłatnego) zależy od
    umowy ze zleceniodawcą.

    wa

  • 6. Data: 2005-11-11 22:58:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    gromax; <dl2cg2$n0s$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > miał za ten czas zapłacone (zależy od dobrej woli pracodawcy czy będzie
    > chciał płacić, mozna to sobie wynegocjować ).

    No niezupełnie - o ile pamiętam można zgłosić pracodawcy chęć
    dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego, tyle że trzeba odczekać trochę
    czasu [tzw. okres wyczekiwania], żeby zostać nim objętym.

    Flyer

  • 7. Data: 2005-11-11 23:18:00
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > No niezupełnie - o ile pamiętam można zgłosić pracodawcy
    ZLECENIODAWCY. To nie jest pracodawca :) niby nic, a jednak zasadnicza
    różnica.

    > chęć
    > dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego, tyle że trzeba odczekać trochę
    > czasu [tzw. okres wyczekiwania], żeby zostać nim objętym.
    tu mówisz o dobrowolnym ubezpieczeniu. A nie o ubezpieczeniu przez
    zleceniodawcę (zresztą z pieniędzy zelceniobiorcy)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2005-11-12 20:15:37
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Przy dobrowolnym to jest 180 dni.

    > tu mówisz o dobrowolnym ubezpieczeniu. A nie o ubezpieczeniu przez
    > zleceniodawcę (zresztą z pieniędzy zelceniobiorcy)

    Każda składka na ubezpieczenie chorobowe jest płacona tylko i wyłącznie
    przez pracownika (zleceniobiorcę).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2005-11-13 11:37:13
    Od: "Rin tin tin" <s...@p...pl>

    Panowie jestem zatrudniony w firmie ochroniarskiej na umowe - zlecenie. Po
    pierwszym dniu, w ktorym pracowalem 15 godzin postanowilem zrezygnowac, jade
    jutro do firmy powiedziec, ze sie zwalniam. Jak bedzie wygladalo rozwiazanie
    umowy ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.