PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o prace i zwolnienie a umowa zlecenie › Re: umowa o prace i zwolnienie a umowa zlecenie
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o prace i zwolnienie a umowa zlecenie
    Date: Mon, 19 Mar 2007 23:40:40 +0100

    JaMyszka nabazgrolił na ekranie:
    > Właśnie tego nie znam i prosiłam o przybliżenie tematu.
    > Wszystkie moje księgowe Niunie również nie spotkały się z takim
    > przypadkiem, by os. fiz. nie prowadząca DG, zgłosiła się do
    > dobrowolnego Uch i skorzystała ze zwolnienia lekarskiego, gdy jej
    > jedynym dochodem jest umowa-zlecenie.
    > Dlatego stawiam pytania:
    > - Czy zleceniobiorca (os. fiz. nie prowadząca DG) składa ZLA w ZUSie,
    > czy u zleceniodawcy?

    Jeżeli zakład pracy jest upoważniony do wypłacania zasiłków to on sam je
    wypłaca, w innym przypadku przekazuje zwolnienie do zusu /sam imo/.

    > - Czy też ma jakiś okres karencji?

    180 dni. Jest to ubezpieczenie dobrowolne więc tutaj jest tak samo jak w
    przyadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą.

    > - A jeśli zdarzy się miesięczna (lub dłuższa) przerwa w zawarciu um.-
    > zleceń - to dalej opłaca składkę?

    Wtedy występuje również przerwa w ubezpieczeniu i bieg karencji zaczyna się
    od nowa. Tyczy to się przerwy trwającej ponad 30 dni.

    > - Jeśli są różni zleceniodawcy, to co?
    > - Komu zleceniobiorca przedstawia zwolnienie lekarskie?
    > - Kto wypłaca chorobowe takiemu zleceniobiorcy?

    Jak są rózni zleceniodawcy i u każdego jest ta osoba ubezpieczona i nabyła
    prawo do zasiłku chorobowego to wtedy każdy zleceniodawca powinnien
    otrzymać ZLA i każdy wypłacać /albo ZUS zbiorczo/.

    Dokładniej:
    http://www.kurier.lublin.pl/index.php?name=News&file
    =article&sid=4223&theme=Printer

    Pozdrawiam