PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace a urlop na studia

  • 1. Data: 2006-03-27 18:54:28
    Temat: umowa o prace a urlop na studia
    Od: marcind <m...@w...pl>

    witam
    mam takie pytanie: czy to prawda, że jeżeli mam podpisaną umowę o pracę
    (nie żadne dzieła, czy zlecenia)i równocześnie studiuję dziennie to
    przysługuje mi jakiś dodatkowy urlop z tego powodu (studiów)?

    pozdrawiam
    dzięki za pomoc
    marcind

  • 2. Data: 2006-03-27 19:36:35
    Temat: Re: umowa o prace a urlop na studia
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e09cjp$kad$1@nemesis.news.tpi.pl>
    marcind <m...@w...pl> pisze:

> [...]
    > pracę (nie żadne dzieła, czy zlecenia)i równocześnie studiuję
    > dziennie to przysługuje mi jakiś dodatkowy urlop z tego powodu

    Jedynie coś takiego:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0281.htm
    § 13. 1. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika w celu
    przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole zawodowej, w szkole wyższej, w
    placówce naukowej albo w jednostce badawczo-rozwojowej; łączny wymiar
    zwolnień z tego tytułu nie może przekraczać 6 godzin w tygodniu lub 24
    godzin w miesiącu.

    --
    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2006-03-27 20:04:18
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006 21:36:35 +0200, "Nixe" wrote:

> [...]
    >placówce naukowej albo w jednostce badawczo-rozwojowej; łączny wymiar
    >zwolnień z tego tytułu nie może przekraczać 6 godzin w tygodniu lub 24

    Ale Marcin jest chyba studentem, a nie wykładowcą?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2006-03-27 20:12:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:67hg22dtmnibc5rbbutgkk5c18eiu539iv@4ax.com>
    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Ale Marcin jest chyba studentem, a nie wykładowcą?

    No tak - popiół na głowę ;-)
    Ogarnęłam tekst całościowo nie zauważając, że stoi tam jak wół
    "przeprowadzenia zajęć".
    Sorki Marcin! W takim razie wychodzi na to, że niestety nie przysługuje Ci
    ani dodatkowy urlop ani możliwość zwolnienia się z powodu zajęć na uczelni.

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2006-03-27 20:46:04
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    marcind napisał(a):
> [...]
    > (nie żadne dzieła, czy zlecenia)i równocześnie studiuję dziennie to
    > przysługuje mi jakiś dodatkowy urlop z tego powodu (studiów)?

    Tak, jezeli na studia wyslal Cie sam pracodawca.. :)

    Pozdrawiam...

  • 6. Data: 2006-03-27 20:48:08
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e09iut$um$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Dariusz Tarczoń <t...@i...pl> pisze:

    > Tak, jezeli na studia wyslal Cie sam pracodawca.. :)

    I przysługuje wtedy_dodatkowy_urlop?
    Czy podałbyś podstawę prawną?

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2006-03-27 20:54:13
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    jest coś takiego jak urlop szkolny.
    reguluje to rozporządzenie ministra edukacji narodowej oraz ministra pracy i
    polityki socjalnej z dnia 12 października 1993 roku w sprawie zasad i
    warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego
    dorosłych (Dz.U. nr 103, poz. 472 z późn. zm.).
    Jak wynika z tego rozporządznia pracownikowi podejmującemu naukę w formie
    szkolnej _na_ _podstawie_ _skierowania_ , pracodawca ma obowiązek
    udzielić płatnego urlopu szkoleniowego i zwolnienia z części dnia pracy z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    W takim przypadku wymiar urlopu szkoleniowego przeznaczonego na udział w
    obowiązkowych zajęciach oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminów
    wynosi na każdym roku studiów w szkole wyższej:
    a) na studiach wieczorowych - 21 dni roboczych,
    b) na studiach zaocznych - 28 dni roboczych oraz dodatkowo w ostatnim roku
    studiów 21 dni roboczych na przygotowanie pracy magisterskiej (dyplomowej)
    oraz przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu magisterskiego
    (dyplomowego).
    Pracodawca może dodatkowo przyznać pracownikowi:
    - zwrot kosztów przejazdu, zakwaterowania, wyżywienia według zasad
    obowiązujących przy obliczaniu kosztów podróży służbowej w kraju, o ile
    nauka odbywa się w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania i miejsce
    pracy pracownika,
    - pokrycie kosztów podręczników i innych materiałów szkoleniowych,
    - pokrycie opłat za naukę, pobieranych przez szkołę,
    - dodatkowy urlop szkoleniowy.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-03-27 20:57:09
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:e09iut$um$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > I przysługuje wtedy_dodatkowy_urlop?
    > Czy podałbyś podstawę prawną?

    Tak, przysluguje..
    Pods. prawna - patrz odpowiedz Gromax-a.. :)

    Pozdrawiam...

  • 9. Data: 2006-03-27 21:00:18
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e09jjl$um$2@atlantis.news.tpi.pl>
    Dariusz Tarczoń <t...@i...pl> pisze:

    > Pods. prawna - patrz odpowiedz Gromax-a.. :)

    Właśnie przeczytałam.
    Szkoda, że takich informacji - lub choćby odnośników - nie ma też
    bezpośrednio w samym KP.

    --
    PozdrawiaM

  • 10. Data: 2006-03-27 21:15:18
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Właśnie przeczytałam.
    > Szkoda, że takich informacji - lub choćby odnośników - nie ma też
    > bezpośrednio w samym KP.
    a od czego masz wujka gugla?
    np. http://www.poradaprawna.pl

    --