PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace

  • 1. Data: 2002-11-04 19:37:41
    Temat: umowa o prace
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Mam problem, pracuje w mikroskopijnej firmie ( właściciel i ja). Właściciel
    podpisywał ze mną dwie umowy o pracę na okres 3 miesięcy, wszystko było O.K.
    Teraz od 2 miesięcy nie mam podpisanej umowy, dalej pracuję, dostaję pełną
    pensję, właściciel, za namową swojej księgowej, ociąga się ( nie chce
    podpisać ) następnej umowy na czas nieokreślony ponieważ wtedy przy
    zwolnieniu przysługuje mi 3 m-czna odprawa. Prosze grupowiczów o wyjaśnienie
    jaki jezt mój status prawny, zależy mi na pracy, co mam zrobić, jestem w
    rosterce.
    ************* POMOCY *************

  • 2. Data: 2002-11-04 20:34:06
    Temat: Re: umowa o prace
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 4 Nov 2002 20:37:41 +0100, "Robert" <r...@w...pl>
    zakodował:

    >zwolnieniu przysługuje mi 3 m-czna odprawa. Prosze grupowiczów o wyjaśnienie
    >jaki jezt mój status prawny, zależy mi na pracy, co mam zrobić, jestem w
    >rosterce.

    Problem ma pracodawca - nie Ty. Wraz z rozpoczęciem pracy powstał
    stosunek pracy. PRACODAWCA ma obowiązek potwirdzić jego warunki na
    piśmie w ciągu 7 dni. Teraz dla bezpieczeństwa pozbieraj trochę
    dowodów na to, że pracowałeś (np. jakiś Twój wniosek urlopowy z
    podpisem pracodawcy, kopię faktury wystawionej/odebranej przez Ciebie
    itp) - nigdy nie zaszkodzi w sądzie poparcie zeznań dowodami.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-11-04 21:01:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert <r...@w...pl> wrote:
    > zwolnieniu przysługuje mi 3 m-czna odprawa. Prosze grupowiczów o wyjaśnienie
    > jaki jezt mój status prawny, zależy mi na pracy, co mam zrobić, jestem w
    > rosterce.

    Masz umowę o pracę na czas nieokreślony. Powiedz właścicielowi, że jeśli
    byś poszedł do Sądu Pracy, to nie dość, że go siekną po kieszeni, to
    jeszcze Sąd uzna, że jest ona na takich warunkach jak Ty zeznasz. To, że
    jesteś dopuszczony do pracy wystarcza, żeby uznać, że zawarta została
    umowa. Oprócz tego szef ma od razu na głowie PIP, ZUS i skarbówkę.
    MOże księgowa powinna poszukać innej pracy?

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2002-11-04 22:03:20
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <_...@i...pl> wrote:

    > MOże księgowa powinna poszukać innej
    > pracy?

    Raczej chyba zmienić zawód.

  • 5. Data: 2002-11-04 22:11:22
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Właściciel podpisywał ze mną dwie umowy o pracę na okres 3
    > miesięcy, wszystko było O.K. Teraz od 2 miesięcy nie mam podpisanej

    Nie musisz mieć na piśmie i tak automatycznie jesteś zatrudniony
    na czas nieokreślony.

    > ponieważ wtedy przy zwolnieniu przysługuje mi
    > 3 m-czna odprawa.

    A to na jakie podstawie?
    Po pierwsze tylko w wypadku zwolnienia z przyczyn ekonomicznych i to
    też niedługo, niestety się skończy - patrz nowy Kodeks Pracy.
    Po drugie musisz mieć przepracowane ponad 20 lat. Tu sorry, bo może
    masz?

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 6. Data: 2002-11-04 22:27:51
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <a...@o...pl> wrote:

    > Nie musisz mieć na piśmie i tak automatycznie jesteś zatrudniony
    > na czas nieokreślony.

    Działa to tylko do 29.11. ale Ciebie jeszcze dotyczy.

    http://217.97.134.58/kadrowe/modules.php?op=modload&
    name=News&file=art
    icle&sid=18&mode=thread&order=0&thold=0

    fragment:

    Przypomnijmy, że od 29 listopada 2002r. czyli wraz z wejściem w życie
    części nowych przepisów, pracodawcy mogą zapomnieć o obowiązku
    zatrudniania pracowników na umowy bezterminowe, po kolejnych dwóch na
    czas określony, przynajmniej do momentu wejścia Polski do UE. Artykuł
    25 KP, nakazujący przestrzeganie tej zasady, został zawieszony na ten
    okres. Z tego wynika, że nie ma już ograniczeń co do ilości
    zawieranych umów na czas określony z jednym pracownikiem. Można je
    stosować dowolnie. Po dołączeniu Polski do grupy państw Unii, znowu
    tylko dwa razy będzie można zatrudnić pracownika w ramach umów
    terminowych, trzecia, automatycznie stanie się umową na czas
    nieokreślony. Pracodawcy jednak nauczyli się sprytnie obchodzić ów
    przepis, gdyż umowy bezterminowe nie leżą w ich interesie. Kończącą
    się umowę na czas określony przedłużano za pomocą aneksu, oddalając w
    czasie obowiązek związania się z pracownikiem na stałe. Nie było w
    Kodeksie zapisu, który wprost zakazywał dołączania aneksów do umów,
    dlatego nagminnie stosowano tę metodę wobec pracowników, nie narażając
    się na zarzut złamania prawa. Rząd jednak ma zamiar zlikwidować lukę w
    przepisach i ukrócić ten proceder. Nowelizacja zabrania aneksowania
    umów, każdy aneks ma być traktowany jak umowa o pracę.