PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło a status bezrobotnego › Re: umowa o dzieło a status bezrobotnego
  • Data: 2006-12-20 08:34:00
    Temat: Re: umowa o dzieło a status bezrobotnego
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Michał wrote:

    > No właśnie, przecież podpisujesz sie z tyłu przy rejestracji "nie uzyskałem:
    > żadnego dochodu:, nawet jakbyś miał dochód w postaci odsetek z konta czy
    > wynajmu to radżę nie wpisywać ...Taki kraj, paranoja że bardziej opłaca się
    > być bezrobotnym niż np. samemu zapracować na te 400 zł.

    Zatajajac dochod przy takiej okazji narazasz sie na problemy z prawem.

    Zreszta, jesli chodzi o np. wynajem, to w sumie popieram. W Niemczech po
    reformach Hartza jest tak, ze UP bada Twoja sytuacje majatkowa i jesli
    masz nieruchomosci czy inne rzeczy znaczacej wartosci, to najpierw masz
    je sprzedac, a dopiero jak przejesz te kase, przysluguje ci zasilek
    (choc przed tym jest jakis okres zasilku przyznawanego bez wzgledu na
    sytuacje majatkowa, za samo bezrobocie). A Niemcy to kraj bogatszy od
    Polski. Uwazam, ze zasilki dla bezrobotnych nie powinny byc przyznawane
    tym, ktorzy maja sie z czego utrzymac, nawet jesli nie jest to dochod,
    tylko aktywa, bez ktorych mozna zyc i ktore mozna uplynnic.

    Oczywiscie karanie/uniemozliwianie dorabiania sobie sum rzedu 200-300 zl
    do zasilku jest bez sensu i hamuje te najdrobniejsza przedsiebiorczosc,
    uczac, ze lepiej nic nie robic, bo inaczej tracisz ubezpieczenie zdrowotne.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533