PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło a podatek › Re: umowa o dzieło a podatek
    From: "cyrusNew" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzieło a podatek
    Date: Mon, 17 Jan 2005 19:55:42 +0100

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    news:csgvej$k5v$3@opal.futuro.pl...
    > From: [cyrusNew] - 2005-01-17 19:08:

    > Nie podatek a koszty uzyskania przychodu :) Przy umowie o dzieło z prawami
    > autorskimi masz 50% KUP. W związku z tym podatku płacisz tylko 9,5% (19%
    > od połowy kwoty, zakładając że bez ZUS, z ZUS trochę mniej ale za to ZUS
    > swoje zabiera). Do programu komputerowego musisz być zdaje się legalnym
    > posiadaczem wszelkich narzędzi wykorzystanych do jego wytworzenia (np.
    > edytory, kompilatory czy jakieś tam).

    dzieki za odpowiedzi, tak podejrzewalem ze to bedzie okolo 10%, bo tyle
    mialem przy poprzedniej umowie (jakis czas temu). Ciekaw bylem czy cos sie
    zmienilo. Poza tym że tym razem przyjdzie mi zaplacic ZUS :-/

    Programy mam legalne, ciekaw jestem tylko czy jesli licencje są dostarczane
    przez zleceniobiorce to czy jest to tylko część umowy czy może też wplywa
    jakoś na prawa autorskie.