PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: to moze byc prawda
    Date: Thu, 13 Oct 2005 17:01:29 +0000 (UTC)

    Michał <m...@s...net> wrote:

    > Zdecydowanie się zgadzam. Rynek pracy dla łebskich ludzi z inżynierii
    > oprogramowania czy zarządzania dużymi systemami jest w kraju bardzo
    > płytki. Przede wszystkim dlatego, że skłonność do innowacji
    > technologicznych zachowują u nas tylko małe, bardzo wyjątkowe firmy, tam
    > zaś trudno szukać enterprisowych rozwiązań.

    To już nawet nie to.
    Nie wiem - może ja żyłem w innej Polsce, ale jakoś nie widziałem tych
    wielkich systemów, które firmy ponoć tak gremialnie kupowały.
    Nie widziałem także tych dziesiątek ogłoszeń dla wykwalifikowanych
    specjalistów... Co więcej - nie widziałem ich prawie wcale (w mojej branży).
    Jeśli już coś się zdarzało, to raczej jako perełka albo śmiech na sali.
    Typu tona odpowiedzialności za różne rzeczy/systemy, a płaca na poziomie
    3000 brutto.
    Wystarczy otworzyć pierwszy lepszy portal w UK i tam chociaż ogłoszeń
    jest dużo. Można wśród nich wybrać coś ciekawego.
    Notabene - to już kolejny artykuł, w którym czyta jaki to polski rynek IT
    nie jest super-hiper, jak to płace nie rosną, tylko... jakoś zupełnie tego
    nie widzę, obserwując to środowisko. Tym bardziej rozmawiając ze znajomymi,
    czy czytając choćby tę grupę. Chyba, że 'dziennikarze' piszący te artykuły
    za specjalistów uważają np. takich Panów jak 'informatyka-helpdeska' [1] z
    wątku obok, który to ma strasznie odpowiedzialną i męczącą pracę...

    [1] Zachowano pisownię oryginalną.

    --
    Przemysław Maciuszko