PracaGrupypl.praca.dyskusjeswiadectwo pracy › Re: swiadectwo pracy
  • Data: 2004-09-18 17:22:40
    Temat: Re: swiadectwo pracy
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    From: [Sokol] - 2004-09-18 18:55:

    > Nie prawda, było już na grupie. Nie chce mi się szukać podstawy prawnej,
    > ale pracodawca ma na wydanie świadectwa pracy _siedem_ dni.

    Nie prawda :)

    Zgodnie z art. 97 § 1 Kp, pracodawca - w związku z rozwiązaniem lub
    wygaśnięciem stosunku pracy - jest obowiązany niezwłocznie wydać
    pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie świadectwa pracy nie może być
    uzależnione od rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

    Tak więc pracodawca powinien bezwarunkowo wydać pracownikowi świadectwo
    pracy w dniu rozwiązania stosunku pracy.

    Podstawa prawna:

    art. 97 § 1 Kp.

    (http://42.pl/url/8Fr)

    --