PracaGrupypl.praca.dyskusjesupermemo angielski efekty ? › Re: supermemo angielski efekty ?
    From: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: supermemo angielski efekty ?
    Date: Thu, 14 Aug 2003 11:14:32 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@62.233.141.10

    Stało się to Wed, 13 Aug 2003 23:46:13 +0200, gdy "krzysztofsf"
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    >nauczyl sie ktos z was jezyka z supermemo w stopniu w miare komunikatywnym?
    >Bo ja sie zaraz.........To co kiedys umialem i spolszczone miele w kolko, a
    >nowe wciaz uciekaja.
    >a jedynie na nauke z komputerem stac mnie w obecnej sytuacji
    >Uczyl sie ktos tak dluzej?...dalo wymierne efekty?

    Używam Supermemo od 5 lat i uważam, że nie ma konkurencji jeśli chodzi o
    zapamiętywanie różnych informacji. Warto jednak wiedzieć o dwóch
    rzeczach:

    1. Supermemo to nie metoda nauki, a raczej metoda jak nie zapomnieć tego
    czego się nauczyliśmy. Program nie rozwiązuje więc samego zapamiętania.
    Informacje, które wrzucisz do programu powinny być więc w takiej postaci
    w jakiej uda Ci się je zapamiętać.

    2. Nauka z Supermemo jest długodystansowa. Jej sens widać dopiero po
    roku czy dwóch, kiedy przeciętny interwał (okres między kolejnymi
    zapytaniami o to samo) wzrasta do np. pół roku. Wtedy widać wyraźnie, że
    choć pytany jesteś coraz rzadziej, to nadal o tym słówku pamiętasz.

    W krótkim okresie nie da się "przyspieszyć", bo co z tego, że
    wprowadzisz 100 nowych słówek dziennie, skoro za 3 dni w powtórkach
    dostaniesz 250, za tydzień 400 i skończysz siedząc z Supermemo po 4
    godziny dziennie, mając wrażenie, że to nic nie daje.

    Ważna też jest systematyczność, lepiej odpowiadać 10 minut dziennie niż
    godzinę raz na tydzień.

    Dygresja: W latach 1998-2000 Michał Bobrowski (z moją niewielką pomocą)
    prowadził na SGH zajęcia poświęcone SuperMemo. Na początku semestru
    zainteresowanie było ogromne. Michał tworzył kilka grup, powstawały
    listy rezerwowe, mnóstwo studentów chciało poznać program.

    Po kilku zajęciach działy się rzeczy dziwne. Coraz mniej osób
    przychodziło na zajęcia, znikał gdzieś początkowy entuzjazm. Co się
    stało? Nasi kursanci przekonali się, że SuperMemo wymaga systematycznej
    nauki. Że codziennie trzeba poświęcić kilkanaście minut. Że samemu
    trzeba często wprowadzać i modyfikować wiedzę. Odpływali więc
    zawiedzeni.

    Supermemo nie jest więc "cudownym środkiem", wymaga cierpliwości i
    rozsądku (decydowania: czy na pewno warto się tego uczyć!), ale po
    latach odpłaca się z nawiązką.

    >Jednostek wiedzy w kursie (w sumie) 3153
    >Jednostki wprowadzone do procesu nauki 849 (26.93%)
    >Liczba jednostek znanych wcześniej 247
    >Liczba jednostek nauczonych przez system 0
    >Retencja wiedzy 29.09%
    >Średni interwał jednostek 15.66
    >Średnie dzienne obciążenie 57.31

    Nie masz wcale tak wysokiego obciążenia (57 jednostek dziennie).
    Co zajmuje Ci 3 godziny? U mnie średni czas odpowiedzi na pytanie to 4.5
    sekundy...

    >Żądany współczynnik zapomnień 10
    >Średni współczynnik zapomnień 12.02
    >Data włączenia do procesu nauki 2003-07-02
    >Który to już dzień nauki 43

    Dla mnie wygląda to tak:

    Day 1514 (4 y. 53 d.)
    Total 64859 el.
    Memorized 5693 el.
    Retention 91.15% [ile % pamiętam]
    Measured FI 17.16% [zmierz. współczynnik zapomnień]
    Average FI 12.04% [docelowy FI]
    Burden 43.7174 el/day [dzienne obciążenie]
    Workload 3m 17sec [czas odpowiedzi na
    pytania - dziennie]
    Avg. Time 4.5 sec. [śr. czas odpowiedzi na pytanie]
    Interval 399.517 days [średni okres między
    kolejnymi pytaniami o to samo]

    Pozdrawiam,
    Robert

    --