PracaGrupypl.praca.dyskusjestracone pokolene, bezrobocie wśród młodych › Re: stracone pokolene, bezrobocie wśród młodych
    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: stracone pokolene, bezrobocie wśród młodych
    Date: Thu, 12 Jul 2012 00:51:59 +0200

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:jtjdap$ki4$1@inews.gazeta.pl...

    > Slowem: jakie pokolenie, takie zatrudnienie: śmieciowe

    Dokładnie. Śmieciowość tego pokolenia polega na tym że wychował ich
    obsolutnie ułomny i nieprzystający do rzeczywistości system edukacji
    wmawiając im jako prawdy treści które nie przystawały nawet do późnego PRLu
    gdzie należało jednak trochę pokombinowac by do czegoś dojść. Podstawową
    ułomnością systemu edukacji jest to że zmieniają się na gorsze tylko treści
    programowe. Sam system jest nadal bezpieczną oazą chronioną przez ustawy w
    rodzaju KN i system ten od czasów PRL absolutnie nie miał powodów by się
    zmienić. Efekty tego widać w samych zresztą utyskiwaniach nauczycieli na
    każdą próbę zmiany ich statusu. Czytałem na jakichś forach wypowiedzi
    nauczycieli że tylko dlatego wybrali ten zawód że gwarantował im
    wczesniejszą emeryturę i dużo wolnego. Zadnej wyższej idei, powołania czy
    tym podobnych pierdół. W czasach późnego PRL, gdy chodziłem do szkół, trochę
    z przymusu i bez przekonania prowadzono jakąś tam indoktrynację ideową.
    Teraz nawet tego nie ma. Nie ma nauki, nie ma wychowania - w sumie to
    dzieciaki chyba chodzą do szkoły by zachować jakieś powody dla których
    państwo utrzymuje zawód nauczyciela. Mam też wrażenie że tzw "państwo" ma
    interes w tym by system edukacji wypuszczał nieprzystosowanych bezwolnych
    baranów, którzy będą na tyle głupi i bezradni że nie wysadzą obecnego
    pokolenia rządzących ze stołka. Co będzie później - niech się inni
    martwią....
    Co by nie mówić o PRL, to praktycznie cała infrastruktura jaką mamy powstała
    za jego ś.p. czasów. To fakt. Od upadku PRL relatywnie niewiele powstało za
    to całkiem sporo zostało zniszczone. Podobnie w okresie międzywojennym:
    stworzono takie rzeczy jakich nigdy już później nie dokonano. Do tworzenia
    potrzebny jest duch, chęci i umiejętności. Pieniądze są sprawą wtórną czego
    dowodem są państwa żyjące całe lata w izolacji lub państwa bez własnych
    zasobów naturalnych.

    Młode pokolenie jest wybitnie śmieciowe. Chciałoby manny z nieba niczego nie
    dając w zamian od siebie. najlepiej 20 tys za pierwszy miesiąc pracy. Bez
    żadnych umiejętności i jedyny cel to piwko po pracy. I żeby niczego nie
    wymagać.

    Z drugiej strony, jeżeli barany dają się orzynać, dlaczego ich nie rżnąć?
    Dlaczego ich nie wykorzystywać płacąc im po 600 zł jeżeli sami na to
    pozwalają?
    Czy jest obowiązek pracy na etacie? Zaraz się odezwą głosy że tak, że nie
    mają możliwości, że życie zmusza itede itepe. Mają. Jak każdy kto ma dwie
    ręce i coś więcej miedzy uszami niż tylko pętlę programową: If piwo_koniec
    then next_piwo_order
    Jeżeli więc nie będzie chętnych do pracy za tysiąc czy dwa tysiące,
    pracodawcy w końcu się złamią i chcąc jakoś tam funkcjonować będą musieli
    podnieść wynagrodzenia. Jaki problem w tym aby jutro rano każdy wstał i
    powiedział sobie: "Za tysiąc? Pierdolę, nie robie" i odszedł z pracy.
    Wyobrażacie sobie co by było? I tak naprawdę w czym problem aby tak zrobić?
    Czy praca za 1200 zł na miesiąc jest warta tego by się tak o nią trząść?
    Zaraz ktoś powie: kredyty, rachunki, płatności.... To tylko rzeczy. Coż one
    są warte. Niech je zabiorą, niech próbują sprzedać.. Kto by je kupił jeżeli
    wszyscy porzuciliby nierentowną pracę? Większość ludzi ma kapitalną
    tendencję do stawania się niewolnikami własnych rzeczy, treścią ich życia
    jest permanentny strach przed utratą tych przedmiotów. Nie potrafią być
    wolni. Inni dobrze o tym wiedzą i wykorzystują to perfidnie. W tym wszystkim
    mam smutne i nieodpoarte wrażenie, że zawsze jednak będą tacy którzy się
    zgodzą pracować chociażby za tych kilka stówek. Za obietniecę lub wręcz
    pozór bezpieczeństwa i stabilizacji. Czyja to wina? Tylko i wyłącznie ich
    samych! Nie państwa, nie systemu, nie bozi, nie tej czy innej partii. To oni
    sami tworzą ten chory rynek na czysto rynkowej zasadzie mówiącej że popyt
    rodzi podaż. Jeżeli jest popyt na pracę za 800 zł /miesiąc to naturalnym
    jest że będzie podaż takiej pracy bo dlaczego nie? I nie pomoże tu żadne
    udawanie przez państwo że coś w tym kierunku robi a kto wierzy,. że jest
    inaczej ten głąb. Z jednej strony ludzka głupota a z drugiej cwaniacka
    pazerność zawsze wygra z nieegzekwowanym prawem.
    --
    Jackare