PracaGrupypl.praca.dyskusjestawka ubezpieczenia zdrowotnego na IV/2003 › Re: stawka ubezpieczenia zdrowotnego na IV/2003
    From: "dead star" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: stawka ubezpieczenia zdrowotnego na IV/2003
    Date: Fri, 2 May 2003 09:27:32 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@k2.netblok.pl

    Użytkownik "Grzegorz J" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b8ufo1$ob3$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "dead star" <s...@p...onet.pl> napisał
    > wiadomości news:b8t40i$2q5$1@news.onet.pl...

    > 1779,43 i do tego NIEPODZIELNA tzn jezeli jesteś na zwolnieniu przez np 10
    > dni to i tak płacisz pełną skladkę zdrowotną :-((. I to jest jest
    prawdziwy
    > złodziej - państwo, ktore nas okrada
    > Byłem dziś w ZUS-ie to wiem na 100%
    > PZDR

    Witaj
    Ogladalem wczoraj strone tych naszych krwiopijcow i znalazlem takie cos:

    W kwietniu i maju 2003 r. dla osób prowadzących pozarolniczą działalność
    gospodarczą na podstawie przepisów o działalności gospodarczej lub innych
    przepisów szczególnych i osób z nimi współpracujących, twórców, artystów,
    osób prowadzących działalność w zakresie wolnego zawodu w rozumieniu
    przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne, tj. wykonujących pozarolniczą działalność
    gospodarczą osobiście wyłącznie na rzecz osób fizycznych: lekarzy, lekarzy
    stomatologów, lekarzy weterynarii, techników dentystycznych, felczerów,
    położnych, pielęgniarki, tłumaczy oraz nauczycieli w zakresie świadczenia
    usług edukacyjnych polegających na udzielaniu lekcji na godziny, a także
    osób prowadzących działalność w zakresie wolnego zawodu, z której przychody
    są przychodami z działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym od osób fizycznych, wspólnika jednoosobowej spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością oraz wspólników spółki jawnej, komandytowej lub
    partnerskiej - kwota zadeklarowana do podstawy wymiaru składek na
    ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy nie może być niższa niż 1335,25 zł.

    W kwietniu i maju 2003 r. składka na ubezpieczenia społeczne nie może być
    niższa niż: 260,64 zł
    (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
    173,58 zł
    (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
    32,71 zł
    (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe

    Od 1 stycznia 2003 r. stopę procentową składki na ubezpieczenie wypadkowe
    (od 0,97% do 3,86%) płatnicy składek ustalają samodzielnie na podstawie
    ustawy z 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu
    wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. nr 199, poz. 1673 i nr 241,
    poz. 2074) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29
    listopada 2002 r. w sprawie zróżnicowania stopy procentowej składki na
    ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w
    zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków (Dz.U. nr 200, poz. 1692 i
    nr 203, poz. 1720). Patrz poradnik: "Ustalanie stopy procentowej składki na
    ubezpieczenie wypadkowe za okres od 1 stycznia 2003 r."

    W kwietniu i maju 2003 r. dla wyżej wymienionych osób kwota zadeklarowana do
    podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne nie może być niższa niż
    1779,43 zł.

    Składka na ubezpieczenie zdrowotne w kwietniu i maju 2003 r. nie może być
    niższa niż:

    142,35 zł (tj. 8%)

    Nie wim co poeta mial na mysli piszac te informacje
    ??????????????????????????
    Prowadze dzialalnosc gospodarcza oraz pracuje na etacie wiec ile mam placic.
    Wiem najlepiej zapytac w ZUS-ie ale chcialem sobie wyczyscic papiery w
    czasie weekendu i nic z tego
    Ale dzieki za informacje - widze ze jednakowo pyslimy w kwestii ZUS dlatego
    dokumenty wysylam elektronicznie. Gdybym mial chodzic co miesiac chodzic z
    deklaracjami to juz bym nie zyl z nerwow chociaz zawsze mam zeznania
    wykonane prawidlowo.

    pzdrm:

    Krzysztof Szm.
    b...@e...strefa.pl