PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
    From: Raf256 <s...@r...com.invalid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: socjalisci atakuja
    Date: Sat, 15 Oct 2005 11:41:41 +0200

    Jotte <diqhoq$hk1$3@news.dialog.net.pl> Saturday 15 of October 2005 11:05

    > Sam fakt "dostania" (emerytury, renty) jak na razie gwarantuje państwo.

    Czyli **** a nie gwarancja.

    To samo państwo które tak źle gospodarowało dawniej składkami że się one
    skończyły? I teraz emeryci w zasadzie nie są utrzymywani ze swoich składek
    (one już zostały zmarnowane), tylko z składek przyszłego pokolenia?
    Właśnie, już nie mamy składek - to co odkładasz nie idzie na Ciebie, idzie
    na obecnych emerytów itd.

    > Tyle, że istnieje prawdopodobieństwo wręcz graniczące z pewnością, że to
    > co dostaniemy (jeśli dożyjemy) to będzie ochłap.

    dokładnie

    > ZUS to instytucja działająca w założeniu na zasadzie solidarności
    > społecznej. Ty płacisz dziś na kogoś, jutro następni na Ciebie.

    A ja bym wolał: płacę na siebie dziś, a te składki utrzymają mnie jutro. I
    tak (głównie) działa III ci filar. ZUS powinno się sprywatyzować albo
    zminimalizować np obniżyć o 80% i obywateli zachęcać do IIIgo filaru.

    > stosuje. Natomiast jego implementacja w Polsce... nóż mi się otwiera.

    właśnie

    > Zauważ, że żadna z kolejnych ekip rządzących nie próbuje nawet delikatnie
    > reformować ZUSu. I w najbliższym czasie nie spróbuje, bo to mina na którą
    > nikt nie chce wdepnąć.

    a kaczyński jeszcze to pogarsza, bardziej brnie dalej w socjał

    > Na razie traktują Cię jak klienta, bo wpłacasz kasę. Oby tak samo było,
    > jak zaczniesz wypłacać. Sam też jestem ubezpieczony również poza ZUSem i
    > myślę o tym.

    A umowy to co? III filar to prawie jak bank (zresztą banki swoją drogą)

    --
    Rafał Maj