PracaGrupypl.praca.dyskusjesens szkolenia z urzedu pracy › Re: sens szkolenia z urzedu pracy
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: sens szkolenia z urzedu pracy
    Date: Fri, 2 Dec 2005 16:15:59 +0100

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości
    news:dmpg52$m0i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To niestety mało pomocne, ale ...czego się spodzieałeś? Gdyby Ci znaleźli
    > zajęcie, to przestałbyś być bezrobotnym. Gdyby liczba bezrobotnych spadła
    > drastycznie, to oni przestaliby być potrzebni. Nie podcina się gałęzi... A
    > "szkolenia" to żyła złota dla przedsiębiorczych. Wejdź w układ z paniami w
    > urzędu i stwórz szkolenia np. z pisania CV i obsługi lewego klawisza myszy
    > a będziesz miał zajęcie i niezłe dochody :)

    UP jest zbedny. U mnie w dzierzoniowie nie znam nikogo komu znalezliby
    prace. Niedawno sie rejestrowalem, bo wrocilem z zagranicy, niestety z
    powodu urazu. Wchodze to UP i ide do informacji - prosze o formularz. Pani
    mi go daje (bardzo mila) i pyta czy juz kiedys bylem zarejstrowany. Mowie ze
    tak - jakies 3 latat temu. Pani wiec mi mowi ze wystarczy wpisac imie
    nazwisko adres i ostatnie miejsce pracy. OK. mysle. Stoje w kolejce (9
    rano - przede mna do rejestracji ok 20 osob), nerwowo patrze na zegarek bo o
    10.30 jest pol godzinna przerwa. wchodze na szczescie o 10.25. Za mna jakies
    30 osob. Wchodze, na poczatek pani mowi ze musze wypelnic calosc arkusza -
    na nicc moje tlumaczenie ze pani z informacji.. mowila. To tylko 3 min. wiec
    nie puszczaja mi nerwy. Pan wklepuje mnie w kompa i zdziwiona patrzy na
    rozwiazanie umowy "a czemu od kwietnia Pan do nas nie zawital?". Ja na to
    sucho: "bo bylem zdrowy i nie czulem potrzeby". Wyraznie to pania urazilo bo
    zaczela sie czepiac mojej dokumentacji - wymyslila ze moje swiadectwo pracy
    nie posiada pieczatki naglowkowej firmy. Wg pani takie swiadectwo jest
    niewazne bo musza byc dwie pieczatki - nie tylko na koncu! I mowi ze mam to
    uzupelnic i przyjsc kiedy indziej! Ja jej mowie ze nie obchodzi mnie co ona
    mysli o moim swiadectwie pracy - jak jej sie nie podoba to moze uznac ze w
    ogloe nigdzie nei pracowalem. Chce tylko pieczatke do leg. ubez. Widzac ze
    nie popuszcze powiedziala "ok, ale na Panska odpowiedzialnosc, zeby pan sie
    nie zdziwil jak bedzie pan musial dostarczyc brakujacych dokumentow". Kazala
    mi wyjsc nagle bo mowi ze juz ma przerwe i zaprasza o 11.00. Poczekalem pol
    godziny, o 11.00 po przerwie sprawy poszly szybko. Pani tylko kazala mi
    napisac zobowiazanie ze dostarcze podwojnie podbite SP. OCzywiscie nie
    zamierzalem bawic sie w glupoty, ale jak niepelnosprawana umyslowo chce to
    jej sprawa niech sie papierkami podnieca. Ku mojemu zdziwieniu, pani w
    trakcie gdy podpisywalem sterte papierow aby dostac zaszczytny status
    bezrobotnego, zaczyna sie ubierac (pracuje do 14.00) i mowi do kolezanek na
    ktorych nie robi to wrazaenia (2 osoby) "ja na dzis koncze - musze pedzic -
    jakby szef cos marudzil to cos wymyslicie, do juta!" bylem w szoku. bardziej
    niz kiedy pzred przerwa innemu rejestrowanemu zadzwonil telefon, pani
    histerycznie kazala mu wylaczyc komore "bo w urzedzie jest absolutny zakaz
    uzywanai komorek!!!". Normalnie pentagon ;)
    Oczywiscie za tydzien odebralem decyzje i nikt o jakies glupoty z
    pieczatkami mnie nie pytal.