PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy na czas określony › Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    From: "Kalisima" <n...@m...me>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    Date: Thu, 4 Jan 2007 22:21:33 +0100

    Użytkownik "Hustar" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:enjqee$lt2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Chodzi mi o następującą sprawę. Mam umowę na czas określony na okres 10
    > lat. W umowie mam zapis o zastrzeżeniu możliwości wypowiedzenia umowy z
    > zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia. W kodeksie pracy jest
    > zapis o 2 tygodniach. Jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje?
    > Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Zwykle jest tak, że jeśli zapisy umowy są korzystniejsze dla praconika niż
    kodeks pracy, to obowiązują zapisy w umowie ale w tym przypadku trudno
    stwierdzić, co jest korzystniejsze dla pracownika, więc prawdopodobnie można
    odwołać się także do kodeksu pracy. Na marginesie jeszcze może warto
    zauważyć, że umowa na czas określony na 10 lat to ewidentne obejście
    przepisów na niekorzyść pracownika, ponieważ w przypadku wypowiedzenia jej
    przez pracodawcę ten nie musi podawać przyczyny wypowiedzenia.
    Kalisima