PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy bez wypowiedzenia › Re: rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    From: j...@a...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    Date: 25 Jun 2007 08:09:04 +0200

    > On Fri, 22 Jun 2007 12:20:56 +0200, Jackare wrote:
    >

    > Jeśli dobrze odczytuję intencje Jurka, który rozpoczął wątek, to
    > chciałby on zapewne wiedzieć, jaką przyczynę ma podać w piśmie swoim
    > oświadczeniu woli o rozwiązaniu stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy
    > pracodawcy.

    dokładnie tak

    > Przywłaszczanie środków, które powinny trafić do ZUS wydaje się być jak
    > najbardziej uzasadnionym powodem rozwiązania przez pracownika stosunku
    > pracy w trybie bez wypowiedzenia. I ta przyczyna powinna w zupełności
    > wystarczyć przed sądem pracy (jeśli pracodawca będzie na tyle bezczelny
    > spróbuje poddać w wątpliwość zasadność rozwiązania umowy o pracę).

    Czy powinienem mieć jakieś dowody na to, że firma nie płaci ZUSu, czy też
    wystarczy mi wiedza, że ZUZ zablokował konto firmowe?

    > Co do okularów korekcyjnych przy pracy na stanowisku z monitorami
    > ekranowymi pracodawca ma obowiązek dofinansować, natomiast w praktyce
    > udaje się często unikną takich kosztów. Np. w Państwowej Inspekcji Pracy
    > inspektorzy pracy z reguły nie otrzymuja dofinansowania. Większość z
    > nich stosuje komputery przenośne do których nie mają zastosowania
    > przepisy bhp przy _monitorach_ekranowych_. Oprócz tego, jeśli już praca
    > odbywa się faktycznie przy stacjonarnym stanowisku pracodawca wymaga,
    > żeby praca była wykonywana w wymiarze powyżej 6 godzin dziennie.

    Praca odbywa się 8 godzin przy kompie. A z tego co wiem to pracodawca nie ma
    dofinansować tylko ma zapewnić okulary. Z tym dofinansowaniem to się tak utarło,
    bo nie wiadomo ile dać na oprawki.

    --
    Jurek