PracaGrupypl.praca.dyskusjerozpazpaczliwie szukajac pracy › Re: rozpazpaczliwie szukajac pracy
    From: Kira <c...@e...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozpazpaczliwie szukajac pracy
    Date: Mon, 29 Jan 2007 11:25:48 +0100

    Re to: Joanna [Sat, 27 Jan 2007 19:40:44 +0100]:

    > Witam,
    > mam 30 lat, sknczylam Uniwersyetet Wrocławski, jedne podyplomowe, drugie,
    > komputer itd.
    > Niestety bezskutecznie od kliku miesięcy poszukuję pracy, wysłałam setki
    > ofert bez rezultatu.
    > Jak znalezc prace, gdy nie ma sie znajmosci.
    > Powoli juz zaczynam popadac w zalamanie...

    1. Relanium ;-)

    2. 5 kartek papieru format a4, długopis, kolorowe mazaki

    3. Procedura decyzyjna:

    Na pierwszej kartce papieru notujesz sobie co lubisz robić.
    Dokładnie wszystko - jeśli lubisz czytać gazety - notujesz.
    Jeśli lubisz biegać - notujesz. Lubisz gotować - notujesz.
    Lubisz szukać różnych rzeczy w Necie - notujesz. Lubisz...
    Na tej kartce masz mieć dokładną listę rzeczy, których robienie
    sprawia ci przyjemność.

    Teraz bierzesz pierwszy kolorowy mazak i na zapisanej liście
    zaznaczasz to, co robisz lepiej niż przeciętny człowiek. Czyli
    np.: lubię czytać prasę - codziennie wertuję kilkanaście pism
    - zaznaczasz kolorem (bo większość ludzi rzuca sobie tylko okiem
    na parę tytułów artykulów w jednej-dwóch gazetach).

    Następnie bierzesz drugi kolorowy mazak i z pozostałych, jeszcze
    nie oznaczonych pozycji wybierasz te, w których co prawda nie masz
    jakichś wyróżniających cię "sukcesów" ale które lubisz na tyle
    mocno, że jesteś gotowa potrenować i się pouczyć do osiągnięcia
    poziomu pozwalającego na zaznaczenie pierwszym mazakiem.

    Pozycje zaznaczone pierwszym mazakiem przepisujesz na kartkę 2.
    Pozycje zaznaczone drugim mazakiem przepisujesz na kartkę 3.

    Już wiesz, czym powinnaś się zajmować.

    4. "Jestem w tym dobra"

    Zajmujemy się kartką 2: do każdego wypisanego punktu dopisujesz
    gdzie dana umiejętność może być potrzebna. Np.: czytanie prasy
    - firmy monitorujące media, redakcje czasopism, informacyjne
    portale i serwisy internetowe, i tak dalej. Do każdego punktu
    powinnaś mieć co najmniej 3 wypisane możliwości wykorzystania.

    Bierzesz trzeci kolorowy mazak i z uzyskanej listy miejsc
    zakreślasz nim te, w których - na podstawie swojej znajomości
    danego zawodu - widzisz samą siebie. Może to wymagać poszperania
    w Sieci i dowiedzenia się paru rzeczy o specyfice stanowiska
    czy branży - i to należy wykonać, bez odkładania na później.

    Zaznaczone pozycje przepisujesz na kartkę 4.

    5. "A wiecie, że jestem w tym dobra?"

    Obok kartki 4 kładziesz książkę telefoniczną, Panoramę Firm,
    odpalasz googla - cokolwiek - i szukasz firm z wypisanych branż,
    w których dane stanowisko występuje albo powinno twoim zdaniem
    występować ale jeszcze go nie ma. Spisujesz sobie: nazwę firmy,
    adres, telefon, stronę WWW, adres e-mail. Tutaj może się okazać,
    że do niektórych punktów nic nie dopiszesz, do innych całą listę.
    Jest ok, nie przejmuj się tym.

    Z uzyskanej listy skreślasz firmy, co do których wiesz, że to
    nie ta atmosfera, nie te warunki pracy i ogólnie znasz je na
    tyle dobrze, że wiesz że tam nie pasujesz. Tymi się więcej nie
    będziemy zajmować.

    Teraz najtrudniejsza część: pozostałe firmy rozważasz dokładnie
    pod kątem tego, co możesz im zaoferować ze swojej strony. Tutaj
    skupiasz się nie na tym, co ty potrzebujesz - ale na tym, jakie
    dana firma może mieć korzyści ze współpracy z tobą. Robisz listę
    tych korzyści, a później na jej podstawie dla każdej firmy piszesz
    indywidualną ofertę współpracy z uwzględnieniem jak największej
    ilości zanotowanych korzyści. Każdą korzyść uzasadniasz swoimi
    umiejętnościami i ich potwierdzeniem; czyli np.: świetnie jeżdzę
    rowerem - zainwestowałam XX tys. w sprzęt i wygrałam wyścig Y.

    W każdej ofercie pod koniec zaznaczasz, że chętnie umówisz się
    na niezobowiązujące spotkanie w celu omówienia potencjalnej
    współpracy. Dobrze, jeśli poprosisz o kontakt w ustalonej formie
    - np.'w razie zainteresowania proszę o telefon w godzinach 14-18'.
    Dajesz tym do zrozumienia, że niezależnie od nich jesteś osobą
    raczej zajętą, i mimo że proponujesz współpracę, to nie jest to
    dla ciebie priorytet. Sugerujesz więc, że to firmie powinno na
    współpracy zależeć bardziej, niż tobie.

    Przygotowane oferty, dopieszczone stylistycznie i 'wyglądowo'
    rozsyłasz do firm; najlepiej bezpośrednio do osób, które w tej
    interesującej cię dziedzinie mają głos decyzyjny.
    Ich skuteczność będzie kilkukrotnie większa, niż rozsyłanych
    na ślepo CVek.

    6. "A ja chcę być w tym dobra!"

    Teraz kartka 3: obok każdej wypisanej umiejętności punktujesz
    wszystko, co możesz zrobić w celu poprawienia jej u siebie.
    Czyli np.: lubię jeździć rowerem - od dzisiaj codziennie 2h
    spędzam na siodełku. Wypisujesz to, co jest w zasięgu twoich
    możliwości - nie stać cię na drogi kurs angielskiego? szukasz
    darmowych możliwości poprawienia znajomości języka, np. fora
    anglojęzyczne, programy informacyjne w TV w j. angielskim
    bez tłumaczeń - i tak dalej.

    Najtrudniejsze: wypisane czynności wprowadzasz w życie ;-)

    Kartkę 5 przeznaczasz na ładne wylistowanie umiejętności
    i czynności prowadzących do ich poprawienia, wieszasz sobie
    w widocznym miejscu i co jakiś czas odznaczasz kolejnym
    mazakiem to, co już uważasz że udało ci się poprawić.

    Całość zajmie ci zapewne kilka dni, i będzie to niemalże
    praca w pełnym wymiarze. W efekcie zapewne roześlesz znacznie
    mniej niż "setki" ofert - jednak te, które wyślesz, będą
    znacznie skuteczniejsze niż te setki. Bo one są dostosowane
    zarówno do twoich umiejętności, jak i do profilów firm,
    w których chcesz pracować.

    A kiedy zaczną już spływać zaproszenia (bo co komu szkodzi
    zaprosić na niezobowiązujące spotkanie, jeśli możliwa jest
    w jego efekcie korzyść finansowa dla firmy) - przeczytaj
    jeszcze to (nie będę już wydłużać tego posta...):
    http://szort.pl/praca-rozmowa/

    Kira

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * WindowsWC * GoogleKaida * Apple w PL *