PracaGrupypl.praca.dyskusjerozpazpaczliwie szukajac pracy › Re: rozpazpaczliwie szukajac pracą
    From: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozpazpaczliwie szukajac pracą
    Date: Mon, 29 Jan 2007 09:37:18 +0100

    Joanna napisał(a):
    > Witam,
    > mam 30 lat, sknczylam Uniwersyetet Wrocławski, jedne podyplomowe, drugie,
    > komputer itd.

    Ale masz jakieś doświadczenie zawodowe?
    Bo jeśli nie, to będzie ciężko (zwłaszcza w tym wieku), ale myślę, że
    przy odrobinie samozaparcia da się coś znaleźć. Najpierw zastanów się, w
    czym naprawdę jesteś dobra, co Cię interesuje, co byś chciała robić.
    Wiadomo, że to może się później zmienić, zwłaszcza jeśli wcześniej nie
    pracowałaś, ale dobrze jest mieć chociaż jakąś w miarę sprecyzowaną
    wizję, zarys planu. Jeśli sama nie potrafisz się na to zdobyć, to może
    porozmawiaj z jakimś doradcą zawodowym (osobiście nigdy tego nie
    robiłem, ale chyba po to oni są, żeby doradzać takim zagubionym duszyczkom).
    Zanim zaczniesz szukać pracy, musisz przekonać siebie samą, że coś
    potrafisz - jeśli sama nie będziesz o tym przekonana, to i potencjalnego
    pracodawcę nie przekonasz, bo niby jak?
    Jeśli już będziesz wiedziała, co mniej-więcej chcesz w życiu robić,
    zacznij szukać pracodawców, którzy Ci to umożliwią. Osobiście nie jestem
    zwolennikiem szukania pierwszej pracy "gdziekolwiek" - moim zdaniem
    jednak ważne jest, żeby to doświadczenie było potem przydatne na
    kolejnych szczeblach kariery, czyli zbliżało Cię do celu, który sobie
    postawisz. Pewnie nie będzie to początkowo zajęcie zbyt ambitne, ani
    dobrze płatne, ale od czegoś trzeba zacząć. Potem będzie już, może nie z
    górki, ale łatwej. Musisz tylko znaleźć swoją niszę, czymś się wyróżniać
    spośród tych setek tysięcy absolwentów zarządzania. Specjalizuj się w
    jakiejś wąskiej dziedzinie, w której nie ma zbyt dużej konkurencji, albo
    w której istnieje duże zapotrzebowanie w Twoim regionie. Tylko jeden
    warunek: musisz lubić to, co będziesz robiła. W przeciwnym wypadku Twoja
    praca będzie prawdziwą udręką - zarówno dla Ciebie, jak i zapewne dla
    Twojego pracodawcy.

    > Niestety bezskutecznie od kliku miesięcy poszukuję pracy, wysłałam setki
    > ofert bez rezultatu.

    Może źle celujesz. A jeśli te Twoje oferty wyglądają jak "rozpaczliwie
    szukam pracy, gdziekolwiek", to się nie dziw - desperatów nikt nie
    potrzebuje (no chyba, że do kopania rowów, ale chyba nie po to
    zdobywałaś te wszystkie dyplomy). To jak powinno wyglądać CV i LM, i że
    do każdej oferty powinno być przygotowywane indywidualnie, było
    poruszane na tej grupie wielokrotnie - poczytaj archiwum, porównaj,
    zobacz, jakie popełniasz błędy, bo jestem pewien, że jakieś popełniasz
    (np. epatujesz pracodawcę swoim wszechstronnym wykształceniem, podczas
    gdy on szuka kogoś do niezbyt ambitnego zajęcia). Staraj się zawrzeć w
    swoim życiorysie wszelkie praktyki, prace, nawet dorywcze, bo chyba
    praktyki Ci brakuje, natomiast teorii masz aż za dużo. Musisz udowodnić,
    że potrafisz tę teorię (która skądinąd bywa bardzo cenna i
    niejednokrotnie zastępuje wiele lat praktyki) wykorzystać w praktyce.
    Weź się w garść, przestań się mazać i nie poddawaj się. Wszystko będzie
    dobrze - tylko musisz uwierzyć w siebie, nie popadając przy tym w pychę.
    Powodzenia.

    ch.