PracaGrupypl.praca.dyskusjeroznoszenie › Re: roznoszenie
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: roznoszenie
    Date: Sun, 16 Jan 2005 20:23:03 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    R. i p. w news:csdrjb$rv1$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Czesc.

    Ano cześć.

    > Mam takie pytanie: czy roznoszenie CV i LM po firmach, o ktorych malo
    > wiem, tylko adres wlasciwie i branze, ma sens?

    Zastanówmy się co możesz stracić. Mnie do głowy przychodzi:

    a) czas (możesz sobie pozwolić na jego utratę w ten sposób?)
    b) pieniądze (masz ich na tyle aby wydać na CV, LM, skoroszyty czy inne
    koszulki?)
    c) szansę na pracę w danej firmie - najgorsza opcja.
    d) ...?

    Opcja trzecia jest o tyle paskudna, że możesz stracić gdy faktycznie będzie
    przeprowadzana rekrutacja. Podziękują Ci (chociaż możesz być najlepszym
    kandydatem) mając złe doświadczenia. Ale warunek jest taki - muszą Cię
    zapamiętać. Czyli wywieszają sobie coś w rodzaju kartki "tej pani już
    dziękujemy". Większość opinii jest jednak taka, że dokumenty trafiają do
    kosza, czyli prawdopodobieństwo zaistnienia takiej sytuacji jest raczej
    niewielkie. Na pewno mniejsze niż sytuacji, w której niszczą Twoje dokumenty
    albo zostawiają je ponieważ kiedyś może się przydadzą.

    Podejście do tematu jest indywidualne. Najważniejsze jest to, że pewne
    działania dają większą szansę na zatrudnienie niż inne. Jeśli wolisz
    koncentrować się na tych, które dają największe szanse - źle postawiłaś
    pytanie. Jeśli chodzi Ci o wykorzystanie wszystkich możliwych sposobów
    znalezienia pracy... chcesz dokonać rzeczy niemożliwej, ponieważ możliwości
    masz nieskończenie wiele. Wybierając ten kierunek ograniczasz się wyłącznie
    Ty sama. O ile dobrze pamiętam, ja szukając pracy nie pytałem innych czy
    warto w określony sposób, ponieważ dla mnie osobiście opinia innych nie
    miała w tej sprawie większego znaczenia. Mógłbym przecież znaleźć pracę
    stosując metodę przy jakiej nikomu innemu się to nie udało. Czy z taką pracą
    miałoby być coś nie tak? Moim celem było znalezienie pracy, a nie
    znalezienie pracy metodą, dzięki której udało się to także innym. Właściwie
    mniej więcej tak się stało. Wielu mówiło mi - zapomnij! Dajesz się
    wykorzystywać, a nic z tego nie będziesz miał. Osobiście uznałem, że mogę
    zaryzykować (wiedziałem jaka będzie sytuacja jeśli mi się nie uda i
    zaakceptowałem to). Opłaciło się.

    Gdybym był na Twoim miejscu, to z moim podejściem najprawdopodobniej
    założyłbym, że pracy w ten sposób nie znajdę - stracę czas i pieniądze (oraz
    ewentualną szansę na pracę w danej firmie w przyszłości). Stać mnie jednak
    na taką rozrzutność czasu i pieniędzy, więc próbuję. A nuż się jednak uda...

    Właśnie mi się przypomniało coś, co obrazuje to o czym piszę.
    Przypuszczalnie gdybyś zapytała, czy ma sens wykupienie billboardu z tekstem
    "szukam pracy" wielu odpowiedziałoby - to nie ma sensu. Ktoś jednak miast
    pytać po prostu to zrobił:
    http://ssi.korba.pl/lokalne/gdansk/1,15594,1060,art.
    html

    "Gdy ludzie mówią, że coś jest nie możliwego wtedy zjawi się ten, który o
    tym nie wie i zrobi to."
    Albert Einstein

    pozdrawiam
    Greg