PracaGrupypl.praca.dyskusjerozmowa w Grafton Recruitment › Re: rozmowa w Grafton Recruitment
    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozmowa w Grafton Recruitment
    Date: 26 Oct 2002 14:06:49 +0200

    > Witam
    >
    > Dostałem zaproszenie na rozmowę do ww. firmy po odpowiedzi na ich ogłoszenie.
    W związku z tym mam parę pytań do tych, co już przez to przechodzili:
    > 1. Jak sądzicie, czy ich anonse oznaczają zawsze realną ofertę pracy, czy też
    tylko badanie rynku i chęć zdobycia więcej kandydatów do bazy danych
    (ogłoszenie jest bezpłatne, bo na grupie, nazwa firmy nie wymieniona, tylko
    branża)?
    > 2. Jak wygląda tam rozmowa? O co pytają?
    > 3. Czy pytają o oczekiwane wynagrodzenie, jeżeli w ogłoszeniu jest podany
    przedział (tak na marginesie, czy podają ten przedział netto czy brutto)?
    > 4. Jakie są Wasze ogólne wrażenia? Czy warto targać się do stolicy?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Agadir

    Witaj Agadir,

    Chcesz zdobyć pracę, to raczej zrezygnuj z usług pośredników. Im większa
    agencja pośrednicząca, tym bardziej butna, nieuprzejma, traktująca kandydatów
    jak numery recordów w ich bazie danych. Mają olbrzymi przerób i przegląd rynku,
    nie analizują poprawnie baz, ciągle zbierają nowe dane nie odnnosząc się
    znacznie częściej do już zebranych CV (pewnie, zawsze łatwiej zamieścić nowe
    ogłoszenie niż przesortować odpowiednimi kluczami setki tysięcy zapisów w
    komputerze).

    Grafton robi dobre wrażenie, ale nie spodziewałbym się efektywności. Przy
    dzisiejszej skali bezrobocia na rynku jest b. mało "czystych" ofert.
    Podejrzewam że większość lukratywnych pozycji dostają znajomi, znajomi
    znajomych, ludzie z referencjami od pracowników pośrednictw lub klienci
    zawodowych headhunterów. Większość CV pośrednictwa zbierają chyba tylko po to,
    aby mieć duży plik na biurku i dobrze skryć w nich już dawno wybraną ofertę,
    którą przedstawia się i tak pracodawcy.

    Sorry za ten kubeł trochę zimnej wody, ale liczyłbym tylko na siebie. CV,
    perfekcyjne dobranie treści, dobry wydruk i forma graficzna, dbałość o
    szczegóły, niezłe zdjęcie i osobiste dostarczenie do firmy, którą masz na
    celowniku wraz ze "spersonalizowanym" listem przewodnim. Efekty będą szybciej
    niż przez agencję pośrednictwa, jeśli w dzisiejszych ciężkich czasach można
    mówić o jakichkolwiek efektach. Znam wiele osób z nieprzeciętnie wysokimi
    kwalifikacjami (i właśnie dlatego nie mogą dostać ciekawej pracy bo pracodawca
    obawia się wewnętrznej konkurencji) i też wiele średni zdolnych osób, które od
    lat spokojnie sobie pracują na z góry ustalonej pozycji bez żadnego niepokoju.
    Jak już straciło się pracę, to bez znajomości i silnej determinacji b. ciężko
    coś znaleźć.

    Może dlatego mam swoją firmę bez oglądania się na cudzą łaskę...

    Powodzenia w życiu.