PracaGrupypl.praca.dyskusjerozmowa po niemiecku :-0 › Re: rozmowa po niemiecku :-0
    From: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozmowa po niemiecku :-0
    Date: Sat, 17 Dec 2005 17:10:29 +0100

    > napisałem, że w stopniu komunikatywnym czyli dogadać to bym się dogadał (w
    > codziennym życiu) ale gorzej z poprawnością gramatyczną i z fachowym
    > słownictwem.

    To zależy jak oni ocenią Ciebie w kontekście sytuacji firmy i jak bardzo
    potrzebna jest znajomość języka.
    Niemiecki jest trudnym językiem. Mogą podejść do tematu dwojako:
    albo będą potrzebować kogoś z perfekcyjnym językiem i uznają że spraw
    merytorycznych się douczy. albo będą potrzebować dobrej merytorycznej
    znajomości tematu i uznają że język to rzecz nabyta i mozna go doskonalić.
    Wszystko zależy od "nich", ale musisz dać im (i sobie ) szansę.
    A jak nie wyjdzie to bedziesz wiedział jak to wygląda.
    Moja rada:
    napisz sobie w tabelce po niemiecku mozliwe pytania i przygotuj na nie
    odpowiedzi. Wkuj na pamięć. Masz chyba jeszcze czas aby przygotowac
    słownictwo, więc wykorzystaj to.
    Wstępne przygotowanie takiego scenariusza rozmowy w obcym języku bardzo
    pomaga, wiem to z własnego doświadczenia.
    Po drugie nie daj się zaskoczyć- ty prowadź rozmowę i utrzymuj inicjatywę-
    nie będziesz zdany tylko i wyłącznie na pastwę zaskakujących pytań.
    Nie rozpoczynaj rozmowy od tego że słabo znasz język czy coś w tym stylu- to
    Cię może zdyskredytować. Jeżeli czego konkretnego w trakcie rozmowy nie
    zrozumiesz- wtedy po prostu powiedz "nie zrozumiałem dokładnie, proszę
    powiedzieć to w inny sposób/wolniej/ jeszcze raz etc.."
    Tego typu zwroty też sobie dokładnie przygotuj.
    Przygotuj się też na rzomowę ogólną, Niemcy z reguły od razu przechodzą do
    rzeczy, ale mogą znać polskie "gry wstepne" i zacząć od pogody, rodziny itp-
    bądź więc na to przygotowany.
    --
    Jackare
    Bytom