PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa kwalifikacyjna w Interia.pl

  • 11. Data: 2004-12-16 07:47:20
    Temat: Re: rozmowa kwalifikacyjna w Interia.pl
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    (w zasadzie równie dobrze mogłoby to iść na priva, ale w sumie rady są
    chyba bardziej ogólne i jeszcze _nie aż tak_ NTG :-)

    In article <cppud5$6mk$1@atlantis.news.tpi.pl>, Karol Lipnicki wrote:
    > Jak napisałem na wstępie nie jestem geniuszem i moja wiedza nie jest wielka.
    > Niestety sprawy takie jak LDAP i NIS+, czy NAS, nie mówiąc już o Solarisie
    > czy CISCO to dla mnie odległe marzenia.

    http://wwws.sun.com/software/solaris/solaris-express
    /get.jsp - za darmo
    możesz ściągnąć Solarisa Express, postawić go sobie na PC, w środku utworzyć
    kilka zones (takie "wirtualne komputery") i robić między nimi różne fajne
    rzeczy. Wszystkie możliwe zabawki (nisy,ldapy i inne takie) są w systemie.

    A jeśli masz trochę kieszonkowego do wydania, to na Allegro można za 1000-
    1500PLN kupić z drugiej ręki Ultrę5/10. Postawić w piwnicy, podłączyć
    przez serial console i wio :)

    > Może nawet nie będę ich realizował w najbliższej przyszłości, ponieważ myślę
    > racjonalnie, a ten tok myślenia mówi mi, że znajomość tychże nie jest mi w
    > obecnej chwili potrzebna.

    Grr.. oczywiście że w tej chwili nie jest Ci to _konkretnie_ potrzebne - w
    tej chwili Twoje zadanie to skończyć dobre studia, najlepiej z jakims
    doświadczeniem (jakaś praca gdzieś tak powiedzmy od 4. roku - niekoniecznie
    za pieniądze). Ale potrzebne Ci jest ogólne "obycie" oraz zdolności (i chęci)
    do zabawy tym wszystkim. Korzystaj z tego, że masz teraz dużo wolnego czasu
    i.. baw się, kombinuj, psuj, naprawiaj...! Niekoniecznie Solarisa i NIS+
    - to podałem jako przykład, który w moim przypadku bardzo zaprocentował.

    Miałem swego czasu taki zwyczaj (ostro tępiony przez rodziców zresztą :)
    że przy jedzeniu czytałem sobie losowo wybrane HOWTO z TLDP. I m.in. dlatego
    na hasło (znowu dla przykładu, z powietrza wzięte): "bootowanie przez sieć" -
    od razu kojarzy mi się: "aha, najpierw trzeba zmontować jakieś bootp/dhcp,
    a potem gdzieś tam wstawić obraz - i kombinować tak, żeby zagrało". I wcale
    nie uważam się za specjalistę od w/w - ale potrafię po prostu "siąść i zrobić".

    > ja na obecną chwilę nie mam możliwości sprawdzenia się w tych dziedzinach,

    Masz PC i dostęp do internetu. To w dzisiejszych czasach wystarczy
    praktycznie do wszystkiego (może oprócz Cisco, SAP, DB2 itp. naprawdę
    high-end technologii)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 12. Data: 2004-12-16 14:41:04
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On Thu, 16 Dec 2004 16:37:40 +0100
    Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl> wrote:

    > a jak narazie niemal każdą swoją przeróbkę jestem w
    > stanie cofnąć - może ty masz jakiś pomysł ?

    dd if=/dev/urandom of=/dev/hda

    BPNMSP :)))

    --
    pozdr. Slawek
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 13. Data: 2004-12-16 15:24:01
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cps6ki$kie$1@atlantis.news.tpi.pl>, Karol Lipnicki wrote:
    > Widzisz - ty opisane przez siebie narzędzia nazywasz "zabawkami" - czyli
    > jesteś z nimi obyty, i prawdopodobnie nie odczuwasz żadnych obaw na myśl o
    > nich. Ja niestety jestem jeszcze w fazie, w której przed zrobieniem czegoś
    > większego mam obawy, bo nie jestem pewien siebie.
    (ciach reszta, bo to juz naprawdę NTG :)

    Nie, ja cały czas nie o tym mówię. Żeby się "obyć" to trzeba właśnie
    wszystkie te rzeczy traktowac trochę jak zabawki -> bawić się nimi!

    Jakie "obawy"? W najgorszym razie popsujesz własną maszynkę i będziesz
    musiał postawić od nowa. I przy tym nauczysz się czegoś nowego - a nie
    ma to jak nauka na własnych błędach :) Dla mnie bodźcem do wgryzienia
    się w świat ufsdumpów, taśm, backupów przyrostowych itp. był właśnie
    fakt, że straciłem połowę archiwum danych ze studiów...

    Jeszcze raz napiszę: bawić się, dłubać, psuć, naprawiać, bawić się...
    I na tym proponuję zakończyć ten kawałek watku :)
    Daniel

  • 14. Data: 2004-12-16 15:37:40
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Daniel Rychcik wrote:

> [...]
    > utworzyć kilka zones (takie "wirtualne komputery") i robić między nimi
    > różne fajne rzeczy. Wszystkie możliwe zabawki (nisy,ldapy i inne takie) są

    Chyba rzeczywiście to przemyślę i zacznę "próbować" i dawać sobie wyzwania
    na miarę swoich możliwości, a z czasem je podnosić.
> [...]

    > A jeśli masz trochę kieszonkowego do wydania, to na Allegro można za 1000-
    > 1500PLN kupić z drugiej ręki Ultrę5/10. Postawić w piwnicy, podłączyć
    Finanse zapewne znalazłbym, jednakże pytanie - jak ten sprzęt wykorzystać
    poza nauką. Posiadam niedużą sieć "osiedlową" - 11 userów, zarządzanie
    siecią przez LMS, konta pocztowe i nieduża quota.
    Obecnie "serwer" stoi na P'e'C'ecie' podobnym do tego, z którego piszę.
    Czytałem niedawno o technologii NAS i zastanawiałem się nad wykorzystaniem
    "tego" w swojej sieci. Zauważyłem jednak, że wykorzystanie tej technologii
    pociąga za sobą zakup dodatkowego sprzętu.

> [...]
    > czasu i.. baw się, kombinuj, psuj, naprawiaj...! Niekoniecznie Solarisa i
    > NIS+ - to podałem jako przykład, który w moim przypadku bardzo
    Hmmm, co do studiów to planuję Informatykę na Politechnice Wrocławskiej. Nie
    dość, że ów kierunek na tej uczelni prezentuje nadzwyczaj wysoki poziom, to
    daje dostęp do zaawansowanych technologii sieciowych, poprzez kontakt z
    WASK'iem (Wrocławska Akademicka Sieć Komputerowa).

    Co do psucia systemów - wiem, że to małostka, ale jak narazie próbuję
    skutecznie uszkodzić swojego Linuksa, tak żebym nie był w stanie go z
    powrotem uruchomić - a jak narazie niemal każdą swoją przeróbkę jestem w
> [...]

    > żeby zagrało". I wcale nie uważam się za specjalistę od w/w - ale potrafię
    Ja nałogowo czytam man'y - niemal jak powieści kryminalne, później zaś
    "testuje" informacje które wydobyłem z man'ów.

    > Masz PC i dostęp do internetu. To w dzisiejszych czasach wystarczy
    > praktycznie do wszystkiego (może oprócz Cisco, SAP, DB2 itp. naprawdę
    > high-end technologii)
    Internet, hmmmm. Coraz bardziej przeraża mnie to co się z nim dzieje.....

    Daniel

    --
    | a...@m...int.pl | gg: 5047704 | jid: a...@j...org |
    | www.digifoto.prv.pl ||

  • 15. Data: 2004-12-16 17:31:48
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Sławomir Kawała wrote:

    > dd if=/dev/urandom of=/dev/hda

    Spróbuję, bo widzę, że metoda może być ciekawa :-)
    Postaram się napisać o wynikach.

  • 16. Data: 2004-12-16 17:32:46
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Daniel Rychcik wrote:

    > Jeszcze raz napiszę: bawić się, dłubać, psuć, naprawiać, bawić się...
    > I na tym proponuję zakończyć ten kawałek watku :)

    Skoro wyrażasz taką wolę to i ja zgadzam się na EOT. Miło było mi z tobą
    zamienić kilka zdań, i dzięki za rady.

    Pozdrawiam !

  • 17. Data: 2004-12-16 19:29:58
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On Thu, 16 Dec 2004 18:31:48 +0100
    Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Spróbuję, bo widzę, że metoda może być ciekawa :-)
    > Postaram się napisać o wynikach.

    Lepiej nie bo bedziesz klal na mnie caly dzien - albo i dluzej ;)

  • 18. Data: 2004-12-16 19:42:11
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <20041216202958.2a74eaae@slwkk_desk>, Sławomir Kawała wrote:
    > Lepiej nie bo bedziesz klal na mnie caly dzien - albo i dluzej ;)

    Eee, zawsze można potem odpalić Knoppixa, dd if=/dev/dsp of=/dev/hda
    i wygwizdać system do mikrofonu :-D
    Daniel

  • 19. Data: 2004-12-17 10:28:38
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Sławomir Kawała wrote:

    > Lepiej nie bo bedziesz klal na mnie caly dzien - albo i dluzej ;)

    Nie mam takich zwyczajów. Ale zastanawiam się nad tą metodą....

  • 20. Data: 2004-12-17 10:29:50
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Daniel Rychcik wrote:

    > Eee, zawsze można potem odpalić Knoppixa, dd if=/dev/dsp of=/dev/hda
    > i wygwizdać system do mikrofonu :-D
    > Daniel
    Niom - nadpisać całe hda sygnałem z dsp, wydaje się ciekawym rozwiązaniem.
    Jutro po zajęciach podłączę 'experimental hdd' i spróbuję !