PracaGrupypl.praca.dyskusjerelacja pracownik-pracodawca › Re: relacja pracownik-pracodawca
    From: "Hankiel" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: relacja pracownik-pracodawca
    Date: Thu, 19 Jul 2007 21:35:02 +0200

    > W dzisiejszych czasach pracodawcy traktują ludzi na równi ze szpadlem do
    > kopania rowów lub szmatą do wycierania podłogi. Miło usłyszeć, że gdzieś
    > na
    > świecie jest ktoś taki jak ty.

    Tak sie sklada ze ja jestem kierownikiem , raczej nizszego szczebla (taki
    szaraczek po prostu), mam pod soba ok 10 ludzi.. U mnie w dziele jest to
    tak:
    - zarobki sa jawne - kazdy wie ile zarabia jego kolega i na jakim stanowisku
    Jak to w mojej branzy bywa jest totalny brak udzi do pracy i dlatego czesto
    ludzie musza dawac z siebie wiecej niz wynika z umowy i zosatwac dluzej. Za
    taka postawa sa wynagradzani dodatkowo i tu rowniez na zebraniu informuje,
    kto, ile i za co. W ten sposob nie ma wzajemnych podejrzen, a ludzie widza
    ze warto sie starac. Pracodawca oczywiscie ode mnie wymaga zebym byl srogim
    szefem, ale ja szczerze piszac swoich ludzi traktuja raczej dobrze, gdyz
    jeszcze kiedys mozemy sie na drodze zawodowej spotkac. A pracodawca ? -
    coz - zalezy gdzie sie pracuje i w jakiej branzy - ja mam to szczescie
    pracowac w takim miejscu i w takiej branzy gdzie jest ogromny niedobor
    pracownikow i o prace dobrze platna jest coraz latwiej. Dlatego moge sobie
    pozwolic zeby ludziom za dobra postawa odwdzieczac sie dodatkowa kasa i
    ogolnie stac w ich obronie w kazdej sytuacji i wbrew pracodawcy. A jak mnie
    zwolnia - coz - w ciagu tygodnia mam conajmniej 2 dobre (tzn: do przyjecia,
    ale nie rewelacyjne) oferty pracy i nie bede jej szukal dlugo. Staram sie
    byc takim szefem jakiego sam chcialbym miec - stosunki miedzyludzkie sa dla
    mnie wazniejsze niz pracodawca, ktory prawdopodobnie w w ciagu mojej kariery
    zawodowej zmieni sie jeszcze kilkunastokrotnie.