PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie - okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2007-10-08 13:25:17
    Temat: pytanie - okres wypowiedzenia
    Od: klops <k...@o...pl>

    hej.
    krotkie pytanie -> umowa na 3 lata (czas okreslony), okres wypowiedzenia
    2 tygodnie.
    jesli zloze wypowiedzenie np. srode (10.10) do musze pracowac do 23.10
    czy do 26.10 (do nastepnej soboty)?

  • 2. Data: 2007-10-08 13:31:57
    Temat: Re: pytanie - okres wypowiedzenia
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    klops pisze:
> [...]
    > 2 tygodnie.
    > jesli zloze wypowiedzenie np. srode (10.10) do musze pracowac do 23.10

    Do następnej soboty, czyli do 27.10. Jeśli w soboty nie pracujesz, to
    praktycznie do 26.10.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-08 19:57:54
    Od: "V." <v...@v...pl>

    Skorzystam z topiku i podczepie sie...
    mam okres wypowiedzenia 2tygodnie,
    Chce pracowac do 31.10 czy musze zlozyc je do piatku 12.10 czy moge w srode
    17.10 ?

    Dzieki za odpowiedz

    V.

  • 4. Data: 2007-10-08 20:06:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fee23r$h9c$1@inews.gazeta.pl V. <v...@v...pl>
    pisze:

    > mam okres wypowiedzenia 2tygodnie,
    > Chce pracowac do 31.10 czy musze zlozyc je do piatku 12.10 czy moge w
    > srode 17.10 ?
    Tak się nie da. Przy dwutygodniowym okresie wypowiedzenia pracujesz do
    soboty.
    Złożysz 12.10 - pracujesz do 27.10, złożysz 17.10 pracujesz do 03.11.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-10-12 06:34:53
    Od: "V." <v...@v...pl>

    > Tak się nie da. Przy dwutygodniowym okresie wypowiedzenia pracujesz do
    > soboty.
    > Złożysz 12.10 - pracujesz do 27.10, złożysz 17.10 pracujesz do 03.11.

    Dziekuje za konkretna odpowiedz,
    Dreczy mnie jeszcze jedno pytanie - czy jak zloze wypowiedzenie to firma
    moze go nie przyjac czy jest to prawnie okreslone ze musza je przyjac?
    Aha i czy wystarczy moj podpis na nim czy musi byc jeszcze podpis pracodawcy
    ?

    V.

  • 6. Data: 2007-10-12 07:26:23
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 12 Pa , 08:34, "V." <v...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Aha i czy wystarczy moj podpis na nim czy musi byc jeszcze podpis pracodawcy

    Nie dalej niz 2 tyg temu padlo podobne pytanie. Nie dalej niz za
    tydzien padnie identyczne...

    http://groups.google.pl/group/pl.praca.dyskusje/brow
    se_thread/thread/d03049b445f7921a?hl=pl#

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2007-10-12 09:10:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fen4i8$kc5$1@inews.gazeta.pl V. <v...@v...pl>
    pisze:

> [...]
    > moze go nie przyjac czy jest to prawnie okreslone ze musza je przyjac?
    > Aha i czy wystarczy moj podpis na nim czy musi byc jeszcze podpis
    Wypowiedzenie stanowi oświadczenie woli i jest czynnościa jednostronną.
    Jest skuteczne z chwilą, gdy strona której jest składane może się z nim
    zapoznać.
    W przypadku sporu istotna jest kwestia dowodowa. Dlatego podstawowym
    działaniem jest przedłożenie pisma pracodawcy i żądanie potwierdzenia tego
    faktu na kopii (data!).
    Teoretycznie pracodawca (albo upoważniony pracownik, np. sekretarka) może
    odmówić potwierdzenia wpłynięcia na kopii, choć to trochę bez sensu.
    Pewnym i wystarczającym sposobem jest list polecony za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru.
    Natomiast na samym wypowiedzeniu podpis pracodawcy jest zbędny, jak pisałem
    jest to czynność jednostronna i on ani nie może jej zapobiec, ani się nie
    zgodzić.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-10-12 09:11:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:1192173983.236657.295430@q5g2000prf.googlegroup
    s.com
    glosnetu <g...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie dalej niz 2 tyg temu padlo podobne pytanie. Nie dalej niz za
    > tydzien padnie identyczne...
    Pewnie tak...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-10-17 09:25:43
    Od: "V." <v...@v...pl>

> [...]
    > Natomiast na samym wypowiedzeniu podpis pracodawcy jest zbędny, jak
    > pisałem jest to czynność jednostronna i on ani nie może jej zapobiec, ani

    Super dzieki za wyczerpujaca odpowiedz,
    Tak jak podejrzewalem byly zgrzyty z podpisaniem (ponoc moj bezposredni
    przelozony nie byl upowazniony do tego ??) ale finalnie sie udalo ;>

    Re up up: wiem ze padlo, i pewnie jeszcze wiele osob zapyta o to samo nie
    raz

    V.