PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o delegację

  • 1. Data: 2003-09-24 22:32:47
    Temat: pytanie o delegację
    Od: "grzesiek" <g...@W...onet.pl>

    3 tyg. temu po przyjsciu do pracy w poniedzialek dowiedzialem sie ze w poludnie
    mam wyjazd na delegację na cały tydzien, musialem pojechac do domu, migiem sie
    spakowac i wrocic do firmy, zamowilem taksowke i szybko obróciłem - wysiadajac
    z taksowki pod firmą przepakowalem bagaże do samochodu służbowego osoby ktora
    podjechala po mnie o umowionej godzinie, weszłem tylko do firmy po laptopa ...
    czy pracodawca moze robic mi jakiekolwiek 'problemy' ze zwrotem kwoty wydanej
    na taksówke?

  • 2. Data: 2003-09-24 22:46:38
    Temat: Re: pytanie o delegacj
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "grzesiek" <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podjechala po mnie o umowionej godzinie, weszłem tylko do firmy po laptopa
    > czy pracodawca moze robic mi jakiekolwiek 'problemy' ze zwrotem kwoty

    Powinienes te rachunki wpisac na druku rozliczenia delegacji/wyjazdow
    sluzbowych, jesli cos takiego u was funkcjinuje, i zalaczyc je tam. Podobnie
    jak rachunki za hotel. Jesli masz zwrot diet, to powinienes rozliczac sie
    takim drukiem w ksiegowosci.
    Teraz, jak dwa tygodnie po powrocie chcesz to osobno rozliczac...moga byc
    problemy.
    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-09-25 05:57:54
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bkt6n7> Powinienes te rachunki wpisac na druku rozliczenia
> [...]
    Podobnie
    > jak rachunki za hotel. Jesli masz zwrot diet, to powinienes rozliczac sie
    Moim zdaniem pracodawca może ale nie musi uwzględnić w rozliczeniu rachunek
    za taksówkę. Ten przejazd nie odbył się jeszcze w trakcie delegowania, było
    to przygotowanie pracownika do delegacji - wszystko zależy jak rozliczane są
    koszty przejazdów w trakcie wykonywania pracy w miejscu pracy.
    JO

  • 4. Data: 2003-09-25 07:12:19
    Od: "grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > to przygotowanie pracownika do delegacji - wszystko zależy jak rozliczane są
    > koszty przejazdów w trakcie wykonywania  pracy w miejscu pracy.

    Dlaczego nie uznać, że przejezd nie odbył się w trakcie delegowania.
    Wyjeżdzając z firmy miałem cel jeden - delegacja o której zostałem
    powiadomiony nagle parę chwil wcześniej. Dlatego rachunek dołączylem do druku
    delegacji - ale sekretarka krecila nosem i powiedziala ze nie wie jak to
    ksiegowa potraktuje jak sie tu pojawi. Delegacje są długie i czasami przez
    tygodnie nie wita sie siedziby firmy - rozliczam sie na drukach delegacji
    dostarczanych do firmy raz na miesiac.

    W sumie dla mnie wszystko jedno czy to wlicza do delegacji czy zwroca jako
    inne koszty - rachunek byl wzięty na firmę. a 60 zł drogą nie chodzi

    Grzegorz

  • 5. Data: 2003-09-25 08:16:01
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tygodnie nie wita sie siedziby firmy - rozliczam sie na drukach delegacji

    Ja jestem podobnego zdania - co prawda nie rozliczyłabym tego jako
    delegacji, jechałeś samochodem z inną osobą i godzinę i miejsce wyjazdu
    powinniście mieć jednakowe. Jednak ze względu na sytuację - zawiadomienie o
    delegacji w ostatniej chwili, konieczność przygotowania się do niej - 60,-
    zł zwróciłabym, a rachunek za przejazd w koszty.
    Ale nie ja jestem w Twojej firmie księgową.
    pozdrawiam JO

  • 6. Data: 2003-09-25 09:00:54
    Od: "grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zł zwróciłabym, a rachunek za przejazd w koszty.
    > Ale nie ja jestem w Twojej firmie księgową.

    dziękuję za opinię, w sumie tak jak pisałem wszystko mi jedno na jakiej
    podstawie firma mi zwroci poniesione koszty, w innych firmach ktore maja karty
    vip na taksowki gdzie zamawiajac wystarczy podac swoj numer karty - koszt jest
    doliczany na rachunek firmy, ale tu jest inaczej

    inna sprawa ze zawsze wyjazd zaczynal sie spod domu, czyli i w tym przypadku
    mozna powiedziec ze i na ten sposob mozna by to interpretowac, to ze gdzies
    wsiadamy razem do pociagu lub samochodu nie ma moim zdaniem zadnego znaczenia
    jako data rozpoczecia delegacji - bo ktos moze dojechac wczesniej z Centrum a
    inny z Koziej Wolki

    podsumowujac nadal nie widze najmniejszego uzasadnienia by nie dopisac tego
    wydatku do kosztow delegacji