PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 18 Apr 2005 15:09:39 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl
    <d39ap7$6u3$1@news.dialog.net.pl> <d39dh5$1ho$1@news.onet.pl>
    <d3c0s8$3pb$1@inews.gazeta.pl> <d3c27m$idu$1@news.onet.pl>
    <d3cc19$fo1$1@inews.gazeta.pl> <opso13b0ak4iukdk@krzysztofc>
    <d3dkgj$igl$1@news.dialog.net.pl> <d3eov0$hft$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d3er2q$2na$1@nemesis.news.tpi.pl> <d3es23$4kg$1@amigo.idg.com.pl>
    <d3et8b$g0h$1@nemesis.news.tpi.pl> <d3lc9r$e0o$1@amigo.idg.com.pl>
    <d3t2sn$8mv$1@nemesis.news.tpi.pl> <opspc91jkpz2c1mg@blaster>
    <d3t6ee$o3g$1@nemesis.news.tpi.pl> <opspdeqjfhz2c1mg@blaster>
    <d3tdde$1sh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@n...pisz.tu> <opspdqa3pgz2c1mg@blaster>
    <4...@n...pisz.tu> <opspe8v5aaz2c1mg@blaster>

    > Firma nie płacą pracownikom (ogólniej: nie traktują ich) w
    > zalezności od własnych zysków.

    Płacę. A jeżeli stanowisko na to pozwala i pracownik chce umowy typu
    agencyjnego - jestem bardzo zadowolony, bo daję mu maksymalnie: tyle,
    żebym za zorganizowanie mu pracy również zachował swoją część zysku.
    Wtedy wiem, że oboje pracujemy najwydajniej, jak to tylko jest
    możliwe.
    Nie lubię sytuacji, kiedy muszę zapewnić płacę, zus, podatek, urlop,
    miesiąc l4, wczasy pod gruszą itp. itd. osobie, która nie ma zamiaru w
    zamian zabrać się do roboty. Co prawda - zwalniam ją, ale przez ten
    miesiąc lub dwa ponoszę koszty. Koszty te pokrywam z pracy innych
    pracowników (bo niby z czego?) + ich własne "przynależności",
    przez co oni mają niskie wynagrodzenie w zamian za złudne poczucie
    bezpieczeństwa. Wydajność tu osiągam przez inne metody niż płace, w
    tym (domyślne) zagrożenie zwolnieniem.
    Dla mnie ta pierwsza sytuacja jest uczciwa i sprawiedliwa, druga
    chora. Ale dla 90-99% przyjmowanych ludzi odwrotnie.

    > Nawiasem pisząc: zdaje się, że masz mnie za socjalistę.

    Na pewno nie. Czasem zgadzam się ze wszytkim co piszesz. Ale to moje
    zdanie dotyczące częsci spraw i nie oznacza, że nieomylne.
    Np. piszesz o prostej zależności popytu i podaży na rynku pracy,
    natomiast ja zajmuję się trudnym i dającym duże możliwości sektorem,
    bo bardzo szerokim i zależnym od wielu umiejętności, czyli sprzedażą.
    Tam ta zależność już nie jest taka oczywista, więc mogę widzieć różne
    sprawy w innej perspektywie.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej